השימושים השונים של הזהב: זהב הוא מתכת איכותית, נדירה יחסית בטבע ולכן נחשבת ליוקרתית. בתכונותיו, לזהב קיימת יכולת עמידה בחום רב וחוסר החלדות במים ובמדיומים נוזליים אחרים. זהב משמש אותנו משחר ההיסטוריה, ליצירת פרטי נוי לבית, חפצים מסורתיים, תכשיטים ולעיתים אף משובץ בבגדים ונעליים. תשמישי קדושה רבים מעוטרים בזהב המשווה להם מראה מלכותי ומהודר.

כלים

אסתטיקה אל מול שימושיות

מלבד היוקרתיות והחן שבפרטים מזהב קיימים לו גם שימושים פרקטיים. השימוש בזהב חיוני כאשר מדובר בפרטים שעמידותם בפני מים חשובה. בנוסף, בשל יכולת העמידה הטובה שלו בחום, מתאים הזהב לשמש כחומר גלם עבור חפצים שמתמודדים עם חום גבוה על בסיס קבוע. זהב הוא חומר עמיד שנשאר בעינו לאורך שנים, ולכן, אנשים רבים מחזיקים בו גם כעירבון לביטחונם הכלכלי. כסף של ממש בא והולך, נזיל הרבה יותר מחפץ יקר ערך או תכשיט. מכירת זהב הייתה בעבר, עודנה בהווה ותמשיך בעתיד, להיות מנם חלקם של רבים, בין אם בעלי חנויות צורפות ובין אם אנשים פרטיים המעוניינים לרכוש מוצרים מזהב במחירים נמוכים יחסית.

מטרתה של המכירה

שתי הסיבות העיקריות למכירתו של זהב ישן הן, ראשית הצורך של אנשים מסוימים בנקודות כאלה ואחרות בחייהם בכסף מזומן באופן דחוף. לעיתים, מקרים דחופים או פתאומיים מצריכים מאיתנו, למרבה הצער, סכומי כסף גדולים שאינם קיימים בחשבון הבנק שלנו. במצבים שכאלה, טוב שיש זהב בבית, לעת צרה. תכשיטים ופריטי נוי הם מוצרים דוממים, לעומתם בריאות וביטחון הם עניינים שאין להקל את הראש בהם. הסיבה השנייה למכירה של זהב היא הרצון להתחדש ולהתרענן בלי לפשוט את הכיס. זהב הוא חומר יקר אך ששומר על עמידות לאורך זמן, לכן הדרך החסכונית ביותר לקנות זהב חדש היא למכור את זה הישן.

מה ניתן לעשות?

למכירת זהב ישן מספר פונקציות ותפקידים. במידה ואתם מוכרים את תכשיט הזהב או פמוטי הזהב שלכם לצורף, עומדות בפניו שתי אופציות. הצורף יכול לנסות למכור את פריט הזהב שלכם כמות שהוא, כפריט וינטג' לדוגמא, אך הוא גם יכול להמיס את המוצר וליצור ממנו פריט אחד אחר או מספר פריטים. אתם מרוויחים סכום כסף נכבד והצורף ירוויח חומר גלם זול יותר מחדש אך איכותי באותה מידה (שכן, הזהב לא נהרס במרוצת השנים).

היכן ניתן למכור?

כאמור מעלה, מכירת זהב ישן אפשרית או אצל צורפים בחנויות מוסדרות או באופן פרטני למכרים, חברים או בני משפחה. כך או כך, מומלץ לוודא טרם המכירה את שווי התכשיט או חפץ הזהב שלכם, לפי איכותו (בדקו כמה קראט הוא ועד כמה הוא שחוק), גודלו ופרמטרים נוספים.

כיצד תדעו שלא עובדים עליכם?

בתור קוני זהב ישן, תדעו שאתם קונים פריט מקורי אם תחפשו את ההטבעות המקובלות על מוצרים מזהב מאחורי התכשיט או החפץ. דרשו מהצורף או ממי שמוכר לכם את הפריט להראות לכם את ההטבעות הללו ואם אתם עדיין לא בטוחים בטיב החפץ, בקשו לקחת אותו לצורף אחר, עדיף אחד כזה שאתם מכירים מראש.

חשוב להתנהל מול חנות שאתם מכירים או מומלצת

כדי שלא יעבדו עליכם, כדי שלא ימכרו לכם דבר מה מזויף או שיקנו מכם את הזהב היקר שלכם במחיר נמוך מהמגיע לכם, מומלץ ביותר לעבוד מול צורף שאתם מכירים או שאתם יודעים כי הוא אדם הגון ומקצועי. הזהב, עבור רבים הוא מקור הון לא פחות מאשר כסף מזומן בחשבון הבנק, ולכן רצוי שתתייחסו אליו בכובד ראש ולא תקלו את הדעת בפעולות הקשורות אליו.