הוועדה, שכוללת את נציגי משפחת הורביץ והשותפים בפרויקט, מלווה את פרויקט הקמת מרכז אלי הורביץ. עם פתיחת המרכז ועדת ההיגוי תמשיך לשמש כוועד המנהל של המרכז

כלים

ועדת ההיגוי של מרכז אלי הורביץ בנאות חובב אישרה פה אחד בישיבתה ביום ד' שעבר (9.11.16) את בחירתו של מר אשר גרינבאום, לתפקיד יושב ראש ועדת ההיגוי של הפרויקט. מר גרינבאום משמש כיום כמ"מ מנכ"ל כיל והוא מחלוצי התעשייה הכימית בנגב וממקימי אזור התעשייה נאות חובב (רמת חובב דאז). מר גרינבאום יחליף בתפקידו את פרופ' עדי וולפסון, ראש המחלקה להנדסה כימית ב – SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ששימש כיו"ר ועדת ההיגוי מיום הקמתה וביקש לסיים את פעילותו במועצה לאחר כשבע שנים לשם התמקדות בתחומי פעילות אחרים. עוד חברים בוועדה - ראש המועצה, אנדריי אוזן, מנכ"ל המועצה, אמנון בן דהן, נציג משפחת הורביץ, מר חיים הורביץ וכן נציגים של כלל השותפים בפרויקט– משרדי הממשלה, התעשייה ונציגי ציבור.

וועדת ההיגוי במתכונתה הנוכחית הוקמה בשנת 2015 והיא צפויה ללוות את פרויקט הקמת מרכז אלי הורביץ עד להפעלתו במהלך שנת 2017. בישיבתה בשבוע שעבר קיבלה הועדה סקירה על מצב הפרויקט וההיערכות לפתיחתו וכן על שיתוף הפעולה שגובש בין המועצה לקרן ע"ש אלי ודליה הורביץ (חל"צ) ועמותת תעשיידע לשם פיתוח תוכנית חינוכית והפעלת מערך הדרכה ייחודי במרכז אלי הורביץ. בתום הישיבה, חברי הוועדה סיירו במבנה מרכז המבקרים וקיבלו סקירה על התקדמות העבודות במרכז והפיתוח במתחם.

נציג משפחת הורביץ ובנו של אלי הורביץ ז"ל, מר חיים הורביץ אמר בוועדה כי הוא שמח ונרש משיתוף הפעולה החשוב שנוצר בין הקרן לבין המועצה והתעשייה. שיתוף פעולה אשר מאפשר להוציא אל הפועל את המרכז במתכונתו הנוכחית. מר הורביץ הוסיף ואמר כי הוא שמח על בחירתו של אשר גרינבאום לתפקיד וכי הוא בטוח בהצלחת הפרויקט.

יו"ר ועדת ההיגוי, אשר גרינבאום : "ראשית אני מבקש להודות לחברי ועדת ההיגוי. אני זוכר את הימים הראשונים שלי ברמת חובב בשנות ההקמה. זו הייתה תקופה אחרת לגמרי ומרגש לראות את השינוי האדיר שהמקום הזה עבר במרוצת השנים ובשנים האחרונות במיוחד. אני שמח להיות חלק מפרויקט כה חשוב".

ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן: "בפתח דבריי אני מבקש להודות לפרופ' עדי וולפסון שהיה מהוגי הפרויקט והוביל את ועדת ההיגוי עד כה. הידע הרב בשילוב המחויבות והיצירתיות של עדי היו לתרומה משמעותית בחבלי הלידה של הפרויקט המרגש הזה. אני חושב שאין מתאים מאשר גרינבאום להמשיך במלאכה ולהוביל את המרכז ואת ההיערכות הרבה הנדרשת לקראת פתיחתו לציבור ולאחר מכן במהלך הפעלתו. אשר היה לחלוצי התעשייה הכימית ויש לו תרומה ציבורית אדירה למען הקהילה ופיתוח הנגב. אין לי ספק שאשר גרינבאום יסייע בהפיכת החזון והחלום למציאות."