סופר שזכה באליפות העולם בשנת 2014, שיחזר את הצלחתו וקטף גם השנה את הזהב באליפות שנערכה במקסיקו. בכך נקבע שיא חדש של ניצחונות עבור הנבחרת הישראלית כשלפודיום הצטרף גם גיא פירר שזכה במדליית הארד במקצה הבוגרים ובמדליית הזהב במקצה הנוער, ואורי בוז׳ו- מסרי שזכתה בתואר סגנית אלופת עולם במקצוע הויקסקייט

עמרי בן נתן, אורי בוזו, גיא פירר וליאור סופר. קרדיט: התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים
עמרי בן נתן, אורי בוזו, גיא פירר וליאור סופר. קרדיט: התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים

אליפות העולם בסקי מים 2016 שנערכה במקסיקו, ננעלה אתמול (שבת, 12.11) בניצחון ישראלי סוחף של הגולש ליאור סופר (31) שקטף את הזהב, הצליח לשחזר את הצלחתו מאליפות העולם 2014 והוכרז באופן רשמי כגולש הטוב בעולם, לאחר שגבר על בכירי הגולשים בעולם ובהם נציגים ממדינות דוגמת אוסטרליה, ארה״ב, פיליפינים, קולומביה, ארגנטינה, מקסיקו, דרום אפריקה, קוריאה, תאילנד ועוד.

סופר לא היה הנציגות הישראלית היחידה על הפודיום, גיא פירר (19) קטף את מדליית הארד במקצה הבוגרים, זאת לאחר שזכה בזהב במקצה הנוער ובזהב כפול באליפות אירופה לבוגרים ולנוער שנערכה בישראל לפני מספר שבועות, תארים בהם זכה שנה שנייה ברציפות. פירר צפוי להיות גם אחד הנציגים הבולטים של ישראל במשחקי העולם שיתקיימו בשנה הבאה בפולין.

הנבחרת הישראלית, שאותה מאמן פליט "האח הגדול" עמרי בן נתן, קצרה הצלחה גם בקרב הנשים, כאשר הגולשת אורי בוז'ו-מסרי (23) שמכהנת כאלופת אירופה שנתיים ברציפות, זכתה במדליית הכסף במקצוע הויקסקייט ובתואר סגנית אלופת העולם. כאמור, מדובר ברצף ניצחונות חסר תקדים עבור הנבחרת הישראלית.

ענף הסקי מים פועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים, המסייעת לספורטאים ולענפים בציוד, מימון טיסות לתחרויות ומחנות אימונים ועוד. ישראל נחשבת למעצמה בענף סקי המים, והוציאה תחתה אלופי עולם ואלופי אירופה גם בבוגרים וגם בנערים, גם גברים וגם נשים.

מעוז טל, מנכ"ל עמותת סקי המים בישראל: "מדובר בעונה היסטורית עבור ענף סקי המים הישראלי לאחר ניצחונות משמעותיים אלה, גם עתה באליפות העולם וגם באליפות אירופה שהתקיימה השנה בפעם הראשונה בישראל. מכאן אנו ממשיכים לצעוד קדימה בדרך לעוד הישגים והצלחות, ואני משוכנע שגם במשחקי העולם 2017 בפולין נזכה לחזות בניצחונות מרשימים."

נשיא התאחדות "אילת", אריק קפלן: "רצף ניצחונות זה, ובראשם הניצחון של ליאור סופר - ספורטאי עלית שמוכיח שוב ושוב שילוב של יכולת מקצועית, התמדה ושאיפה למצוינות, מהווה הישג ראשון מסוגו לנבחרת הישראלית. אנחנו גאים בליאור, גיא, אורי וכן בשאר גולשי הנבחרת, שבזכותם ישראל מקמה את עצמה כמדינה המובילה בעולם בסקי מים. אני רוצה להביע את ברכתי לגולשים עצמם, למאמנים ולכל העוסקים במלאכה. אנו נמשיך לתמוך בהם ולסייע להם על מנת לשמר ואף לשפר את המעמד אליו הגיעה הנבחרת הישראלית."