ויקי קנפו ופעילים חברתיים השלימו היום את צעדתם בת 13 הימים מקיסריה לבית רה"מ בירושלים - הפעילים מקימים ברגעים אלה אוהל מחאה מול בית רה"מ. קנפו: "שיקום ח"כ אחד שיראה לי איך חיים מ- 2,342 שקל לחודש - אני צועדת את כל הדרך חזרה"

כלים
ויקי קנפו ופעילים חברתיים צועדים. צילום: בשביל הצדק
ויקי קנפו ופעילים חברתיים צועדים. צילום: בשביל הצדק

הפעילים השתתפו בשדולת הפריפריות בהובלת ח"כ חיליק בר ויקימו אוהל מחאה מול בית רה"מ בדרישה לשינוי סדרי העדיפויות החברתי בישראל.

ויקי קנפו אמרה היום כי: "יצאנו מקיסריה במטרה להגיע לירושלים כי הבנו שלא מכניסים לתקציב את התיקון החברתי הדרוש. אנחנו הגענו לכאן כדי שהם יחשבו מסלול מחדש. שני מיליון עניים לא יכולים לחיות מ- 2,342 ש"ח בחודש. יש לנו צמיחה גבוהה, גביית מיסים עודפת. יש כסף למדינה הזו. רק לא מחלקים אותו נכון. אומרים לנו הכל בסדר, הקניונים מלאים אנשים נוסעים לחו"ל אבל אנחנו אלה שלא רואים אותם. שיקום חבר כנסת אחד שיראה לי איך חיים מ- 2,342 שקל לחודש ואני עושה את כל הדרך ברגל בחזרה"

אלי בוסקילה, נכה על קלנועית שצעד מקיסריה עד לכנסת: "מה לעזאזל יכול לעשות נכה מ- 2,342 שקל לחודש. כל חודש הוא שואל את עצמו מה קודם למה - אוכל? תרופות? אני יצאתי בלי כוחות, בכוחותי האחרונים באתי כדי לזעוק את זעקת המוכים והמוחלשים ואני אומר לכם מכאן - יש כסף, יש תקציב. תעבירו את הצעת החוק לקצבת נכות בשכר מינימום אחרת אסור לנו לוותר. אנחנו חייבים לנצח, בעזרת השם".

אבי דבוש מתנועת הפריפריות אמר היום כי: "צעדנו 150 ק"מ, אנשים אמיצים, נכים, פעילים חברתיים וגילינו מחדש את עומק המצוקה- בגבעת עמל, בלוד, בכל רחבי הארץ. אסור לנו להסתכל הצידה ואנחנו עומדים להמשיך ולמחות. יש לנו עוד חודש וחצי עד מעבר התקציב. אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו".

בעמוד הפייסבוק שהוקם כדי לתמוך בצעדה ובמחאה כתבו הפעילים:

"מצב העניים בישראל בכי רע. כיום כ- 2 מיליון איש מוגדרים עניים מהם כמיליון ילדים. קצבת הנכות עומדת על כ- 2,300 ₪, וקצבת הזקנה על כ- 1,500. תלמיד בית ספר במועצה אזורית עשירה מתוקצב על ידה ב- 28,000 ש"ח לשנה. ילדים ברהט, לוד ואופקים, מתוקצבים במאות שקלים..."

עוד כתבו הפעילים: "ב-1.11, בשעה שהחלו בכנסת הדיונים לאישור תקציב המדינה הדו-שנתי, יצאנו שוב- ויקי קנפו ופעילים חברתיים לצעדת "בשביל הצדק"- לזעוק את זעקת הפריפריות והאוכלוסיות המוחלשות ולשנות את סדרי העדיפויות של מקבלי ההחלטות. "בשביל הצדק" התחיל בקיסריה ומשם צעדנו כל יום במשך שבועיים ועברנו בדרך בגבעת אולגה, נתניה, גבעת עמל, מאהל ארלוזורוב, בלוד. לא ניתן שיאושר שוב תקציב דו שנתי ללא תיקון חברתי. נדרוש שינוי בסדרי העדיפות והקצאת משאבים נדרשים לשיפור החינוך והבריאות ולטיפול ראוי בנושאי הרווחה".

בנוסף פירטו הפעילים על פעילותם המחאתית העתידית: "עד סוף אישור התקציב, במהלך נובמבר ודצמבר, נקים מאהל מחאה, ולא נוותר לח"כים ונעקוב אחרי מהלכיהם בחלוקת הכסף של כולנו. הכנסת תחלק בחודשיים הקרובים, במסגרת התקציב הדו-שנתי, יותר מ-800 מיליארד ש"ח. לא ניתן להם להתבזבז על מטרות לא ראויות. הפעם לא ניתן לח"כים לשכוח את החלשים ואת הפריפריות".