אירוע הסיום של מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים - מרכז לשיקום ילדים ונוער - יתקיים היום ה-10 בנובמבר בבית החולים אלי"ן.

מדובר באירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי הגדול והמורכב ביותר בישראל, שנמשך 5 ימים, הוא החל ביום ראשון השבוע ה-6 לנובמבר.

במסע משתתפים מאות רוכבי אופניים ומתנדבים מהארץ ומ-15 מדינות ברחבי העולם.

במשך ארבעת הימים הראשונים, עלו הרוכבים במסלולים שונים מאזור ים המלח, רכבו לאורך מצוקי דרגות, מצדה, והמשיכו לרכיבת ה"מאה מייל" משדה בוקר-לנתיבות. ביום האחרון, זה היום, עולים הרוכבים אל ירושלים דרך אזור בית שמש, במסלולי כביש ושטח.

כמו בכל שנה, גם השנה מצטרפים ילדי אלי"ן לרכיבה המרגשת, כל אחד לפי יכולתו. חלקם רכבו ביום א', היום הראשון למסע, והשתלבו עם רוכבי הכביש, וחלקם יצאו ביום ב' למסלול שטח מאתגר עם רוכבי השטח.

היום, היום האחרון למסע, יגיעו הילדים לנקודת מפגש משותפת עם רוכבי גלגלי אהבה, וירכבו ביחד אל תוך בית החולים, שם ימתינו להם עובדי בית החולים, משפחות וחברים - בהתרגשות רבה.

ֿבין הרוכבים במסע למען ילדי אלי"ן נמצא גם דן להט בן ה-21, תושב ירושלים, ששותק מהצוואר ומטה בעקבות קפיצה לבריכה, השתקם ורוכב בגלגלי האהבה.

להט שהגיע לישראל בגיל 16 מצרפת, הוא סטודנט להנדסת אלקטרוניקה במכון לב בירושלים.

דן למד בתיכון חוות הנוער ובמסגרת טיול שנתי, כשהיה בן 17, קפץ לבריכת מים ונפגע קשות בראשו מסלע.

דן שהה 3 חודשים בטיפול נמרץ עם חשש לחייו ויצא משם עם פגיעה בעמוד וחוט השדרה כשהוא משותק מהצוואר ומטה.

דן הועבר לבית החולים אלי"ן ועבר שם שיקום במשך כשנה.

הוא חזר לעמוד על רגליו וכחלק מהפיזיותרפיה החל לרכב על אופניים והשתתף בעבר במסע גלגלי האהבה עם קבוצת "הרוכבים האמיצים" – קבוצת ילדי אלי"ן הרוכבת במסע.

במסע לוקחת חלק גם גלית הגמון בת ה-28 עיוורת מלידה שתרכב במשך חמשת ימי המסע באופני טנדם.

גלית המתגוררת בירושלים בדירת שותפים מנהלת חיים עצמאיים לחלוטין ומתנהלת עם מקל נחיה. היא בעלת תור ראשון ותעודת הוראה, היא עוסקת בהכשרה ובשיווק בעמותת "מקום לכולם", עמותה של בני שירות לאומי המתמודדים עם מוגבלויות שונות ומעבירים במסגרת שירותם הרצאות בבתי ספר.

גלית רוכבת יחד עם מאיר חזן בן ה-58, אב לחמישה וסב לשבעה, תושב מעלה אדומים. מאיר היה חבר בקבוצה שהקימה את גלגלי האהבה לפני כ–17 שנה , לפני כ-3 שנים פגש את גלית בקבוצת רכיבה, והשנה כאמור הם רוכבים יחד במשך חמשת ימי המסע.

לבנת אסרף התגייסה למשטרה לאחר מותו של בעלה השוטר בתאונת דרכים – וגם היא רוכבת במסע למען ילדי אלי"ן.

יניב אסרף, איש משטרה, ליווה בשנת 2014 את מסע גלגלי אהבה בסיירת אופנוענים ארצית. זמן קצר לאחר המסע הוא נהרג בתאונת דרכים בעת מילוי תפקידו. אשתו, ליבנת, התגייסה למשטרה לאחר מותו וכיום היא שוטרת בתחום זהירות בדרכים. ב- 2015 הצטרפה לבנת למסע גלגלי אהבה, וליוותה את המסע מתוך ניידת משטרה של חבריו של יניב.

השנה הגדילה לעשות והחליטה להצטרף כרוכבת מן המניין. היא רוכבת במסלול כביש לאורך 5 ימים! יחד איתה רוכבים עוד 5 אנשי משטרה והם נקראים - קבוצת רכיבה משטרתית.

ביום הרביעי למסע נערך ערב הוקרה ליניב בעיר הולדתו נתיבות.