אינטל הכריזה היום (שלישי) על הפלטפורמה החדשה שלה לניהול בניינים חכמים: BMP (Building Management Platform). בעזרת הפלטפורמה, בניינים קטנים ובינוניים יכולים להפוך לחכמים, להגדיל את החיסכון באנרגיה וכן לאפשר שימוש מהנה ופרודוקטיבי בבניין על ידי דייריו.

כלים
הדמיית קמפוס אינטל החדש בפתח תקווה
הדמיית קמפוס אינטל החדש בפתח תקווה

אינטל שילבה בפלטפורמה אבטחה מובנית ואת היכולת לנהל נתונים ממערך רחב של מערכות וחיישנים בבניין, וכן סינון הנתונים והעברתם לענן (או לשרתים באתר הלקוח). כבר כיום, לקוחות עורכים ניסויים במערכת בבניינים שונים, על מנת לשלב את הפלטפורמה.

בין החברות שתרמו ליצירת פלטפורמת BMP נמצאות גם CANDI for software services, Advantech for Intel® IoT Gateways ו-Microsoft Azure IoT Hub המאפשרים ניהול מיליוני נכסי IoT.

מה כוללת הפלטפורמה החדשה של אינטל לבניינים חכמים?

· גישה קלה לנתוני הבניין ו"הדברים" שבו –הפלטפורמה כוללת ממשק מסוג "גרור והטל", שמאפשר לבעלי בניינים המתקינים את הפלטפורמה לאתר ולנפק התקנים ולאסוף מהם נתונים. הפלטפורמה עצמה מתממשקת למאות התקנים וסוגי נתונים, באמצעות מגוון רחב של פרוטוקולים.

· עדכוני Over-the-Air Updates – הפלטפורמה גם מתקשרת עם שירות ענן המשמש לניפוק, ניהול ותחזוקה מרחוק של התוכנה עם עדכוניover-the-air updates, כגון דרייברים חדשים לפרוטוקולים, טלאי אבטחה קריטיים ומאפיינים חדשים.

· הגנת סייבר – Intel BMP היא פלטפורמה מוקשחת ונעולה, המכילה את תוכנת McAfee Embedded Control, על מנת להגן על הבניין.

· פלטפורמת OS אמינה -Intel BMP כוללת לינוקס מסחרית משובצת של Wind River כמערכת ההפעלה היסודית שלה. מערכת הפעלה זו, שעברה אופטימיזציה לפני שיבוצה, מספקת יסוד מוכח של קוד פתוח, על גבי חומרה המחזיקה בהסמכה ועם ניטור ועדכוני אבטחה.

· הפלטפורמה כוללת גם מבואות IoT ברמות שונות של מחירים, ביצועים ומאפיינים; יישומי תוכן וענן לניהול בניינים; וספריה של התקנים וחיישנים תואמים המבוססים על פרוטוקולים סטנדרטיים