יו״ר השדולה למאבק בעוני, חה״כ אילן גילאון (מרצ), על נתוני הביטוח הלאומי על ממדי העוני בישראל : ״נתוני הביטוח הלאומי המתפרסמים ערב יום הכיפורים, בהם מדורגים ילדי ישראל מתחת לגיל 17 בין העניים ביותר בעולם, הם כתב אישום חמור נגד קברניט הספינה, ראש הממשלה נתניהו, המוליך אותה אלי כשלונות חברתיים, כלכליים ומדיניים חסרי תקדים.

יו״ר השדולה למאבק בעוני, חה״כ אילן גילאון (מרצ)
יו״ר השדולה למאבק בעוני, חה״כ אילן גילאון (מרצ)

הוא שמתפאר בצמיחה הכלכלית בכל הזדמנות, אדיש למראה אזרחי המדינה הנובלים אל מול ההפרטה הבלתי נגמרת, הקיצוצים התמידיים בשירותים החברתיים, והשחיקה הבלתי נסלחת בקצבאות הנכות והזיקנה.״ אמר גילאון.

״נתניהו לא לבד. סייעניו ה״חברתיים״, ובראשם שר האוצר כחלון, הם שאחראים למצב הזה." הוסיף גילאון.

ערב יום הכיפורים ורגע לפני הבאת תקציב המדינה להצבעה בכנסת, נראה שהן לנתניהו והן לכחלון עוולות רבות לכפר עליהן בפני הציבור המוחלש בישראל."

"עוני אינו גזירת גורל, אלא תוצאה של חלוקה לא נכונה ולא צודקת של העושר - ועל כן לא דרושה כאן עוד חמלה, גמילות חסדים ונדבות, אלא צדק.״, אמר גילאון.

ח״כ נחמן שי, יו"ר השדולה למען אזרחים ותיקים, אמר בתגובה לסקירה השנתית של הביטוח הלאומי:״ממשלת ישראל ביום הכיפורים תשע״ז צריכה לבקש סליחה מ- 30% מאזרחי ישראל הנמצאים מתחת לקו העוני״

״הסקירה השנתית של הביטוח הלאומי הוא כתב אישום כנגד ממשלת ישראל, שהזניחה את אזרחיה ודירדרה אותם לתחתית דירוג העוני העולמי. ילדים מן העבר האחד ואזרחים ותיקים מן העבר האחר מצויים מתחת לקו העוני. זוהי בושה גדולה.״

״תחת ממשלת ישראל היינו למדינת עולם שלישי. לא יעזרו ההרצאות על ״מדינת סטארט-אפ״. בפועל, המדינה מועלת בתפקידה ומפקירה את אזרחיה ל״כוחות השוק״ שעושים בהם כרצונם״, אמר ח״כ שי.