היום הבינלאומי נגד מקדונלדס 2016 - זה למעלה מ-25 שנה שה-16 באוקטובר (יום המזון הבינלאומי של האו"ם) מצוין ברחבי העולם כיום הבינלאומי נגד מקדונלד'ס. בישראל מצוין היום הבינלאומי נגד מקדולנדס למעלה מ-15 שנים וגם השנה יתקיימו ביום שישי הקרוב משמרות מחאה מול סניפי התאגיד ברחבי הארץ

כלים
המחאה נגד מקדונלדס
המחאה נגד מקדונלדס

לטענת מובילי המחאה, למקדונלדס מדיניות הרת-אסון בתחומים רבים, ובכלל זה:

בריאות - מכירת מזון הפוגע קשות בגופם של צרכניה, לאחרונה יצא אף שר הבריאות יעקב ליצמן בקריאה פומבית נגד התאגיד.

בעלי-חיים - כליאתם בתנאים נוראיים ושחיטתם של מיליוני בעלי חיים מדי שנה.

איכות סביבה - השמדת יערות גשם, ייצור פסולת רבה בתהליך גידול בעלי החיים.

זכויות עובדים - איסור בפועל על איגודים מקצועיים, שכר-מינימום ככלל.

רעב עולמי - שימוש בזבזני באדמותיהן הפוריות של מדינות עניות לשטחי מרעה או לגידול תבואה להאבסת בעלי חיים עבור ארצות המערב, במקום לאפשר גידול מזון ישירות לתושביהן הרעבים של ארצות אלו.

ילדים- מיקוד חלק ניכר מפרסומותיה בילדים ויצירת דפוס אכילה לא בריא כבר מגיל קטן.

במשך שנים התאגיד מותקף מחזיתות שונות על-ידי פעילי סביבה, פעילים למען בעלי-חיים, פעילים לשינוי חברתי, פעילים למען זכויות עובדים ואף יוצרי סרטים כגון "לאכול בגדול" ו"פאסט פוד ניישן" - כולם יחד מהווים חזית משותפת הקוראת לשינוי מול התאגיד שלטענתם מסמל באופן בולט את ההשפעה הדורסנית ביותר של תאגידים על חיינו.

אורן בן יוסף ממארגני המחאה השנה מסר כי" "השליטה הגלובלית של מקדונלדס, באופי הצרכני שלנו, בחייהם של חקלאים במדינות עניות, בפגיעה האקולוגית החמורה ובחייהם של מיליונים על גבי מיליונים של בעלי חיים אומללים, השליטה הזו חייבת להיפסק. כמו בכל שנה, גם השנה אנחנו נעמוד מול מה שהפך כבר להיות סמל להתפשטות חסרת מעצורים על חשבונם של אחרים"