כנס הצפון למחלות לב וכלי דם, שנשא את הכותרת עם הפנים לקהילה, התקיים במלון דן כרמל חיפה בשיתוף פעולה עם המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי בני ציון, הפקולטה לרפואה בטכניון והחוג לקרדיולוגיה התערבותית. יושבת ראש ומארגנת הכנס מנהלת היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר עידית דוברצקי מרי ציינה כי "מדובר בכנס מסוג אחר, חדש מרענן שהביא את הרופא המטפל הראשוני להיכרות עם הפעולות שהוא קורא עליהן רק במכתב השחרור ככותרת ולא מעבר לכך"

כלים

בכנס הצפון למחלות לב וכלי הדם עם הפנים לקהילה שבו השתתפו כ- 250 רופאים, הוקדש השנה לגישות וטכנולוגיות מעודכנות במחלות לב ובמחלות משיקות. במהלך הכנס, התקיימו הרצאות בתחומים נרחבים כולל פעולות פולשניות: לדוגמה, החלפת מסתמים בצנתור אאורטלי, תיקון מסתמים בגישה מילעורית, הגישה לחולה לבבי בשיקום לב ותכניות שיקום לב. כמו כן, דובר על חידושים פרמקולוגים במניעה של תחלואה קרדיווסקולרית: סוכרת, ליפידים, חידושים והתוויות חדשות באי ספיקת לב תוך התמקדות בטיפולים הניתנים במסגרת הקהילה.

בכנס הרצו מיטב המומחים מהמרכז הרפואי בני ציון, בהם: מנהל מחלקת קרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' אורי רוזנשיין שהסביר על החידושים בקרדיולוגיה התערבותית- מסטנטים נעלמים ועד שסתומים, ד"ר עידית דוברצקי מרי, ששימשה כאמור כיו"ר הכנס וסיפרה על טיפולים חדשניים בהיפרכולסטרולמיה, פזיולוג ספורט במחלקה הקרדיולוגית בביה"ח לירן ברדיצבסקי, שהרחיב על שיקום לב וקרדיולוג בכיר במחלקה הקרדיולוגית בביה"ח, ד"ר אמין חסן שהסביר על הדילמה מקומדין לנואק.

כמו כן השתתפו בכנס, מנהל היחידה לאקוקרדיוגרפיה והמרפאה למחלות מסתמיות, המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי רמב"ם, פרופ' יורם אגמון, מנהלת רפואית מחוז צפון, מכבי שירותי בריאות, ד"ר לילך צולר, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם במרכז הרפואי רמב"ם, ד"ר משה זלוצובר, מומחה לאנדוקרינולוגיה סוכרת ומטבוליזם במרכז הרפואי זבולון, ד"ר זינה עדנאן, מנהל שירות אי ספיקת לב, מערך קרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל, ד”ר ירון הלמן וד"ר רועי בינרט, מהמרכז להפרעות קצב ע"ש דודאי, המרכז שיבא תל השומר

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר עידית דוברצקי מרי, ציינה כי, "מדובר בכנס מסוג אחר, חדש מרענן שהביא את הרופא המטפל הראשוני להיכרות עם הפעולות שהוא קורא עליהן רק במכתב השחרור ככותרת ולא מעבר לכך".

כמו כן, ציינה ד"ר עידית דוברצקי מרי, "הפידבקים שקיבלנו לאחר הכנס, מעידים על היותו יוצא דופן , מלמד ומעשיר וכי עד עתה, הם לא נהנו מכנס בצפון כפי שהיה בכנס זה."