במוצ"ש הקרוב יפצחו תושבי חיפה והסביבה בסדרה של הפגנות שבועיות מול ביה"ח רמב"ם בדרישה נוקבת לפנות את מפעלי הפטרוכימיה במפרץ העיר

כלים

מזה שנים רבות חיים תושבי חיפה והסביבה בתוך ענן רעיל של גזים מזהמים אשר נפלטים ממפעלי הפטרוכימיה שבמפרץ העיר. שנים כה רבות, עד שהמצב הפך לסטטוס-קוו, הציבור התרגל, קצת התייאש, ואינו מרגיש שהתרעלה שאופפת אותו מביאה למותו, ומצריכה פעולה ממשית או התנגדות כלשהי. לאחרונה התבשרנו כי ממשלת ישראל מקדמת תוכנית להרחבת המפעלים, להקמת מתחם אחסנה לפסולת דלקים רעילה, ולהקמת מסוף ענק לייצוא דלקים בנמל.

תוכניות אלו מהוות קו אדום, והחיפאים אינם מוכנים לשתוק יותר. ביה"ח רמב"ם, המרכז הגדול והעמוס ביותר בצפון לטיפולים במחלת הסרטן, אשר פועל תחת עומס אדיר עקב תחלואת זיהום עצומה, נבחר כאתר המחאה של תושבי העיר. במוצאי שבת הקרוב, ובכל מוצאי שבת לאחר מכן, יתאספו התושבים מול בית החולים לסדרה של הפגנות, בהן ידרשו בכל תוקף את פינויים המוחלט של מפעלי הפטרוכימיה.

לאירוע בפייסבוק - https://www.facebook.com/events/1158042710901491/

כפיר לוי, ממובילי מאבק התושבים בזיהום: "בשבת ב-20:00 אנחנו יוצאים להפגין. איננו מבקשים לצמצם את הזיהום. איננו מבקשים להיכנס איתו למשא ומתן. אנחנו דורשים דבר אחד, ואך ורק אותו: פינוי מלא ומוחלט של המפעלים לאזור מבודד, בו לא יהוו מפגע בריאותי חמור, שכיום גובה אלפי קורבנות בשנה.

אנו קוראים למבקר המדינה, שיזם לאחרונה חקירה בדבר הזיהום החיפאי- אנא דרוש מהממשלה לנסח וליישם תוכנית 'פינוי בינוי' למפעלי המפרץ, אשר תכלול שיקום והסבה מקצועית לכלל עובדי התעשיה המזהמת, ועידוד הקמת תעשיה נקייה תחתיה.

לתושבי חיפה והקריות מגיע לנשום אוויר נקי! מגיע לנו לחיות בבריאות.

לא בחצי-בריאות, לא בשליש, אלא בבריאות מלאה. אנו דורשים לבער מקירבנו לחלוטין את הסרטן הפטרוכימי ששוכן בלב האוכלוסיה החיפאית, ולהפוך את חיפה לבירה צפונית נקייה ומשגשגת."