ב 14 בנובמבר, יום שני, במועדון הבראבי בתל אביב, יתקיים ערב התרמה למען עמותת "להיות שם" הפועלת לקידום טיפול פרטני בילדים אוטיסטים.

כלים

מיטב האמנים התנדבו להופיע, ביניהם מארינה מקסימיליאן, "היהודים", דנה ברגר, חמי רודנר ואמנים נוספים. כל הכנסות הערב הן להקמת מרכז סיוע, "אחד על אחד", ראשון מסוגו בארץ, שייתן מענה אישי ומותאם למאובחנים באוטיזם ובני משפחותיהם, למען שילובם בחברה וחיים עצמאיים.

לפני 14 שנים, שגית רז, אם לשני בנים אוטיסטים (אופק הבכור בן 19 היום), ערכה בבארבי מופע מיוחד למען בנה אופק שאובחן אז באוטיזם. היום, לאחר שהקימה את עמותת "להיות שם" למען ילדים נוספים בספקטרום האוטיסטי, היא פועלת כדי ליצור שינוי אמיתי בתהליך הטיפול ובשילוב האוטיסטים בחברה הישראלית, בעצמאות מרבית, תוך הגשמה עצמית וחיים בכבוד. "אני חוזרת לבארבי, אחרי שנים של עשייה כדי להקים את מרכז הסיוע. במטרה להעניק את הטיפול הפרטני לכל אוטיסט, ומעטפת סיוע למשפחות שלרוב ידן אינה משגת- וללא עלות" מספרת רז.

מארינה מקסימילאן - צילום אביב אברמוב

עמותת "להיות שם" הוקמה באילת לפני ארבע שנים על ידי שגית רז, היום אם לחמישה ילדים. ההחלטה והביצוע הגיע מתוך רגעי ייאוש ומשבר והצורך לתת מענה 24 שעות ביממה לבנה האוטיסט, אופק, במקביל לטיפול בילדיה האחרים.

חמי רודנר. צילום עידו איז'ק

שגית גילתה בדרך הקשה כי רק טיפול יחידני, מותאם אישית ולאורך זמן, כפי שעשתה כל חייה - הובילו את בנה להתפתח ולחיות חיי כבוד, וחיים מלאי תוכן, תוך ביצוע כישורים יום-יומיים שאינם ברורים מאליו.

בשל העלויות הגבוהות למימוש הלימוד האישי, היא הקימה את עמותת "להיות שם". יחד עם מתנדבים מסורים בעמותה הם הצליחו לסייע כבר לעשרות ילדים ומשפחותיהם, באילת ומחוצה לה.

היהודים- צלם טל שחר

מרכז "אחד על אחד", ייתן דגש על בניית תכנית טיפולית אישית, מותאמת ומדידה לכל ילד ומשפחתו ע"י מכלול אנשי מקצוע מובילים בתחומם ויישומה עם האנשים העוטפים את הילד בחיי היומיום. המרכז יספק מגוון פעילויות לשעות הפנאי, חגים, חופשות ובאין מסגרות פעילות. מענה לוגיסטי למשפחות, עזרה בהסעות ותחבורה לילדים במעבר בין הפעילויות השונות לאורך כל היום. חיזוק פרטני בתחום הלימודי, הכשרה והתאמת מורים פרטיים במקצועות הליבה לילדים המשולבים. שירותי בייביסיטר, הקמת מאגר מתנדבים והכשרתם במטרה להעניק מענה מקצועי להורים הזקוקים לצאת מהבית . ימי גיבוש והעצמה לילדים ומשפחותיהם ומענה למשפחות המעוניינות להגיע לנופש באילת, תוך כדי פינוי הזמן להורים.

 דנה ברגר  - צלם אלדד רפאלי

פרטים לרכישת כרטיסים:

מועדון הבארבי.

מחיר כרטיס: 100 ₪.

פתיחת דלתות: 20:30. המופע יחל שעה עד שעה וחצי מפתיחת הדלתות.

מופע עמידה.

טלפון לבירורים : 03-5188123.

אתר עמותת "להיות שם": www.lihiotsham.org.il