במגן דוד אדום אירחו 46 נציגים מארגוני הצלב האדום מ-27 מדינות אשר הגיעו לכנס ראשון מסוגו שנמשך שלושה ימים "כשהצלת חיים עומדת על הפרק, אין מחלוקות, כל אדם הוא אדם ללא הבדלי דת, גזע או מין", דבריו של מנכ"ל מד"א, אלי בין

כלים
במד"א יזמו וארגנו כנס ראשון מסוגו בעולם שעסק בהפקת לקחים מאירועים רבי נפגעים
במד"א יזמו וארגנו כנס ראשון מסוגו בעולם שעסק בהפקת לקחים מאירועים רבי נפגעים

ביום רביעי האחרון, 21.9, הגיעו לארץ 46 נציגי הצלב והסהר האדום מ-27 מדינות שונות בהן: איטליה, טורקיה, שוודיה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, קירגיסטן, קניה, אוקראינה, קנדה, פיליפינים ועוד.

במד"א יזמו וארגנו כנס ראשון מסוגו בעולם שעסק בהפקת לקחים מאירועים רבי נפגעים שנגרמו עקב מקרי אלימות כלפי אוכלוסייה אזרחית.

הכנס נמשך שלושה ימים בהם דנו הנציגים בדרכי התמודדויות שונות על רקע גל האר"נים (אירועים רבי נפגעים) הכבד שהתרחש בחודשים האחרונים בעולם, לצד תרגיל בו הדגימו צוותי מד"א למודי הניסיון מקרים שהתרחשו בארץ והמחישו כיצד הארגון מתנהל באירועים רבי נפגעים, כך שנציגי הארצות השונות ללמדו ממד"א ורכשו כלים שישמשו במדינותיהם.

במסגרת הכנס, הציגו נציגי המדינות את ניסיונם, כך למשל הצרפתים שתיארו את הפיגוע בניס ובפריז, הבלגים על הפיגועים בבריסל, הספרדים ממדריד סיפרו על פיגועים שחוו לפני כמה שנים, הנציגים מקניה שהתייחסו למאורעות קשים ובמקביל הדגישו את תרומתו של ארגון מד"א שבעבר סייעו להם והכשירו אותם ועוד מגוון מדינות ולאחר מכן צפו בתרגיל שהתקיים בעיר מודיעין בו צוותי מד"א טיפלו באירוע רב נפגעים.

היום השני של הכנס שהוקדש לדיונים ולהפקת לקחים כלל עולמים. הנציגים הופתעו לגלות קווי דמיון רבים בין לקחי הצוותים משלל המדינות. והיום האחרון עסק בתובנות ובאופנים שניתן לקדם ולשפר את הנעשה, מה המנגנונים הכי נכונים, איך בונים תכנית הדרכה, כיצד משמרים את הידע ועושים זאת בדרך מעניינת.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "היחסים בין מד"א לבין ארגוני הצלב והסהר האדום מושתתים על חברות עמוקה רבת שנים. כלל הארגונים מאמינים בראש ובראשונה בהצלת חיים וכולנו מדברים באותה שפה כשעומדים לנגד עיננו עקרונות הצלת החיים. על רקע ריבוי אירועי אר"ן בתקופה האחרונה שהתרחשו ברחבי העולם, יזמנו את הכנס במטרה לאחד כוחות ולהגיע לתובנות משותפות למען הצלה החיים. תודה לכולם על שיתוף פעולה פורה".