פחות מ-5% מתביעות הביטוח על סוגיהן מתקבלות שירות חדש מאפשר לראשונה לכל אחד לבדוק האם וכמה פיצויים מגיעים לו, להגיש באופן עצמאי תביעות ביטוח - "נדרשה שנה להנגיש לציבור באופן ידידותי את המידע שנדמה שיש מי שפועל להסתרתו" פורטל חדש המושק בימים אלה יאפשר לראשונה לכל אזרח להגיש בעצמו וללא סיוע עורך דין תביעות לביטוח הלאומי, לחברת ביטוח או למשרד הביטחון.

כלים

בנוסף לכך יאפשר הפורטל לכל משתמש לדעת בדיוק כמה פיצויים מגיעים לו ומה הדרך לקבלתם. האתר נועד למעשה לסייע בתרגום המידע הרלבנטי עבור המבקש להעריך את סיכוייו לזכות בתביעת ביטוח. המידע נועד לשרת את המתעניין בשלבים הראשונים של זיהוי הבעיה הרפואית ולמידת הנושא. בלחיצת כפתור יידע המשתמש באתר לאיזה סעיף מתאימה הבעיה הרפואית שלו כמה אחוזי נכות יוכל לדרוש עליה. עוד יוכל לקבל המשתמש מידע בסיסי על מערכות הגוף השונות שהסעיף הרלבנטי מתייחס אליהן, פירוש המונחים שניתנו בשפה זרה וכן טפסי תביעה שבהם יש צורך בהליך הגשת התביעה.

"לצערי הזמן הרב שנדרש לארבעה אנשי מקצוע להבין את כל הזכויות, התקנות ואופן הפעולה בתביעות ביטוח הבהיר לי כי כנראה יש מי שפועל להסתרת מידע זה", אומר עורך דין פייפר, מקים הפורטל. "אם תזהה נכון את מצבך הרפואי, תבין את סעיפי החוק ותגיש תביעה בצורה נכונה תוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה מול הוועדות השונות המיועד למנויים", מוסיף.

ההחלטה להקים פורטל להנגשת תביעות ביטוח התקבלה על ידי עורך דין אייל פייפר לאחר שזה נאלץ ללוות את אביו בוועדות הביטוח ולחזות, לדבריו, במסכת השפלה והתעללות בחסר ישע במטרה שלא להפריש לו את הכספים המגיעים לו. "החלטתי שאני רוצה לשים סוף לתופעה במסגרתה מתנהלות חברות הביטוח כשומרות על הקופה וזאת על פני לסייע לאלו הזקוקים להן. לצערי הרב השיטות בהן נוקטות חברות הביטוח והוועדות הרפואיות כדי להימנע מהפרשת פיצויים הן פשוט התעללות", מציין עורך דין פייפר.

על פי נתונים שנאספו במסגרת העבודה על הקמת הפורטל מוגשות בשנה כ 110,000 תביעות נכות ומתוכן מתקבלות 6000 בלבד. עוד עולה כי מדי שנה מוגשות כ 70,000 צביעות נכות עבודה אולם כ 5000 בלבד מתקבלות. "מדובר על אחוזים אפסיים שאמורים להדליק נורות אדומות ואני מקווה שבעזרת הפורטל החדש נשים לכך סוף והציבור יוכל לקבל את המגיע לו"