בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר בעולם עיצוב הפנים והחוץ שימוש ב"בריקים". הכוונה היא ללבנים אשר משמשות לחיפויים של קירות (או משמשות בעצמן לבנייה של הקיר) – צורת עיצוב אשר נמצאת בשימוש כבר מאות ואלפי שנים באירופה, וזוכה לפופולאריות מחודשת בעידן הנוכחי.

כלים
בריקים
בריקים

בעוד ניתן למצוא יותר ויותר בתים בהם לפחות חלק מקירות הפנים או החוץ מחופים בבריקים בטקסטורות וצבעים שונים, עולה השאלה – מה הופך את הבריקים לאלמנט פופולארי ומבוקש כל כך בעולם העיצוב?

פתרון יפה שמציע מגוון עיצובים – הסיבה האסתטית להעדיף בריקים

סיבה מרכזית לפופולאריות של בריקים בעולם עיצוב הבית כיום היא כמובן אסתטיקה – רבים מאיתנו שמים לב לאותן לבנים כאשר אנו מבקרים בבית אשר לפחות חלק מקירותיו מחופים בבריקים, ומדובר בפתרון יפה ואסתטי לכל הדעות.

האטרקטיביות האסתטית של בריקים בעיצוב הבית מגוונת ועמוקה – ניתן לבחור כיום בין סוגים רבים ושונים של בריקים, המגיעים בגוונים רבים ושונים, כמו גם בטקסטורות שונות. כך, ניתן לשלב בריקים בסגנונות עיצוב שונים, החל מעיצוב חמים וביתי ועד לעיצוב "קר" ורשמי יותר המאפיין למשל בתי משרדים.

מגוון בטקסטורות והצורות השונות המאפיינות בריקים בעיצוב פנים כיום מאפשרות גם ליצור אווירות שונות באזורים נפרדים באותו חלל. ניתן למצוא בריקים המדמים אבנים שונות דוגמת בזלת או בריקים בטקסטורה של פחם (המספקים מראה מודרני ואלגנטי), בריקים מחימר (או כאלו המדמים חימר), בעיצוב רטרו ועוד.

פתרון איכותי ועמיד – הסיבה הפונקציונאלית לשימוש בבריקים

בנוסף לסיבות האסתטיות הברורות ומוכרות לכולנו לשימוש בבריקים בעיצוב הבית, קיימות גם סיבות פונקציונאליות לא פחות חשובות – אותן לבנים מהוות פתרון מצוין לחיפוי קירות. מדובר באמצעי חיפוי חזק ועמיד, אשר יכול בקלות להסתיר מקומות בקיר בהם קיימים נזקים של רטיבות, להסתיר סדקים בקיר ולמנוע התהוותם של מפגעים חדשים ועוד.

חיפוי של בריקים בפנים הבית, כמו גם בקירות חוץ, מספק דרך אלגנטית ואסתטית לחזק ולתמוך בטקסטורה של הקיר ולהאריך את מספר השנים אשר יידרש עד אשר ניאלץ לבצע שיפוץ מקיף בקירות. בקיצור – מדובר בפיתרון חיפוי אפקטיבי ועמיד אשר יכול לכסות על מפגעים קיימים בקירות, למנוע היווצרותם של מפגעים חדשים ולהאריך את אורך חיי הקיר, מבחינת מספק השנים לאורכן מחזיק הקיר מעמד ואינו דורש עבודות שיפוץ וחידוש.

מגוון הסיבות האסתטיות והפונקציונאליות שהוזכרו לעיל הם מהגורמים העיקריים לעלייתם של ה"בריקים" ככוכבים בלתי מעורערים בעולם עיצוב הבית, וספציפית בתחום עיצוב הפנים. יחסית להוצאה הכרוכה ברכישת החומר ובעבודת החיפוי עצמה, מעניק פתרון עיצוב זה יתרונות משמעותיים ביותר. זאת יכול להעיד כל מי ששם לב לאפקט המרהיב שיוצר אפילו קיר אחד המחופה בבריקים, וזאת בין אם מדובר בקיר בסלון הבית, בחדר הקבלה במשרד של ארגון כלשהו או בחיפוי חוץ של קירות הבית.