המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד החינוך והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה, פרסם קול קורא לבתי ספר יסודיים ירוקים מתמידים להשתתף בתחרות ארצית בבניה ירוקה, הזוכים בתחרות יקבלו כל אחד פרס כספי בשווי 125 אלף שקל המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד החינוך והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה יוצאים במהלך חדש כדי להבטיח שלתלמידי ישראל תהיה הזדמנות ללמוד בבית ספר המיישם את עקרונות הבנייה הירוקה, ומספק את התשתית להפיכת סביבת הלימודים לבריאה ואיכותית.

בית ספר רקפות בקרית ביאליק. צילום: אלעד גונן
בית ספר רקפות בקרית ביאליק. צילום: אלעד גונן

כחלק מקידום מטרה זו, הגופים מקיימים תחרות ארצית לבתי ספר בבנייה ירוקה, ומזמינים בתי הספר יסודיים ירוקים מתמידים להשתתף בתחרות ארצית בבניה ירוקה ולבצע מיזם ירוק במרחב הבית ספרי. הזוכים בתחרות (שלושה לכל היותר) יקבלו כל אחד פרס בשווי 125,000 שקל לצורך הוצאה לפועל של פרויקט בנייה ירוקה בבית הספר. מדובר בהזדמנות עבור בתי הספר ליהנות מתהליך חינוכי ומקצועי של תכנון מיזם בנייה ירוקה.

"מדובר על תחרות חדשנית שמשלבת תכנים חינוכיים סביבתיים עם ביצוע פרויקט ממשי שיבוצע במרחב בית הספר, בשיתוף צוות המורים, התלמידים, הורים ואנשי מקצוע בתחום הבניה הירוקה", ציין אדר' רן אברהם, מנהל תחום בנייה ירוקה במשרד להגנת הסביבה.

הילה ביניש, מנכ"לית המועצה הישראלית לבנייה ירוקה: "התחרות מביאה לידי ביטוי את הרצון לחולל שינוי במבני חינוך ובתי ספר והפיכתם למתקדמים מבחינה סביבתית ובריאותית, כמו גם לשינוי תפיסתי בקרב מורים ותלמידים כאחד ואימוץ שלהם את ערכי הקיימות. אנו מקווים שעם הצלחת התחרות, תעלה המודעות לנושא חושב זה בקרב מעגל רחב יותר של מוסדות חינוך והחשיבה הירוקה תכה שורשים ותהפוך לנחלת הכלל" מחקרים שנערכו על בתי ספר ירוקים ברחבי העולם הצביעו על כך שתלמידים נהנים מציונים גבוהים יותר וניכר צמצום במספר ימי המחלה של צוות המורים והתלמידים כאחד. למידה בבתי ספר ירוקים מצמצמת את החשיפה למזהמים שמקורם במבנה, מגדילה את החשיפה לאור ואוורור טבעיים ומשפרת את חווית השהייה הממושכת במבנה בית הספר. התלמידים נחשפים לתכנים סביבתיים וחברתיים מתקדמים ומהווים את דור העתיד אשר יצעיד את התחום קדימה.

התאריך האחרון להגשת בקשת השתתפות הוא ב-10 בנובמבר, 2016.