בתמיכת משרד הבריאות ומשרד החינוך, החל מהשנה יקבלו מתנדבי שנת השירות כלים למניעת אובדנות ויוכשרו במסגרת תכנית מיוחדת - 'שומרי הסף'. מועצת תנועות הנוער המובילה את המהלך: "רואים בכך צעד ראשוני שיכול להציל חיים של בני נוער וילדים."

החל מהשנה יקבלו מתנדבי שנת השירות כלים למניעת אובדנות. צילום: המחנות העולים
החל מהשנה יקבלו מתנדבי שנת השירות כלים למניעת אובדנות. צילום: המחנות העולים

2,000 מתנדבי שנת שירות בתנועות וארגוני הנוער יהפכו בשנה הקרובה להיות 'שומרי סף', יקבלו כלים לאתר ולסיוע לבני נוער וילדים הנמצאים על הרצף האובדני.

'שומר סף' הוא לא תפקיד פורמלי אלא ביטוי להכשרה שניתנת למדריכים שהם נגישים במיוחד לנער בעל מחשבות או תכניות אובדניות ויכולים להפעיל כלים חינוכיים על מנת להעניק את הסיוע הדרוש באופן המידי ביותר. מועצת תנועת הנוער נמצאת בקשר שוטף עם מספר גורמים בנושא התכנית, ביניהם 'בשביל החיים', עמותה לתמיכה במשפחות שיקיריהן התאבדו ולמניעת התאבדויות.

נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער: "המדריכים בתנועות הנוער מאוד קרובים לחניכים שלהם בגיל ובתרבות ולכן פעמים רבות המדריך בתנועת הנוער הוא היחיד המסוגל לשמוע ולראות את הקשיים של חניכיו. חשוב לתת לו כלים על מנת שיוכל לאתר ולהפנות את הנער במצוקה לגורמים שיכולים לסייע לו. טוב שמשרדי הבריאות והחינוך הכירו ביכולת הטמונה במדריכי תנועות הנוער".

אילן גזית, יו"ר ועדת שנת השירות במועצת תנועות הנוער ומזכ"ל המחנות העולים: "מעל 100 צעירים מתחת לגיל 24 מתאבדים מידי שנה בישראל. בפעולה נכונה ניתן למנוע את מותם של רבים מהם. הניסיון מראה שהכשרת מדריכים צעירים כשומרי סף היא אפקטיבית מאוד. יש בכך תרומה משמעותית לשבירת קשר השתיקה שיש סביב התאבדות בישראל ולמעשה תרומה משמעותית למניעת אובדנות".