יום העיון השנתי לזכרה של ד"ר שוש אביגל במסגרת פסטיבל עכו: בין מחול, תאטרון לקודש: האם במת התאטרון גדולה דיה להכיל את גבולות וויכוח השסע הדתי?

כלים
קטע מתוך ההצגה "חברות של אלוהים", במסגרתה מומחז סיפורן של שרה אימנו, נעמי ו"הפילגש בגבעה"
קטע מתוך ההצגה "חברות של אלוהים", במסגרתה מומחז סיפורן של שרה אימנו, נעמי ו"הפילגש בגבעה"

רקדן פרובוקטיבי חוזר בשאלה, סטיריקן המדמה מופע של מחזיר בתשובה, שחקניות המגלמות גיבורות סיפורים תנ"כיים המגיעות לימינו אנו ומגלות את האמת שלהן ל"השתלשלות האירועים".

שלושה קטעי מחול עוצמתיים, שלושה מונולוגים נוקבים, הצגת יחיד משעשעת באורך מלא ועשרות יוצרים ואנשי תאטרון יציגו ויידונו על גבולות ואופן ביטוי היצירה החילונית והדתית בישראל.

בימים בהם קיימת תחושת חמיצות, בקרב יוצרי התרבות בישראל, לגבי גבולות חופש היצירה והביטוי הבימתי ההולכים ומצטמצמים, יתקיים במסגרת פסטיבל עכו יום עיון הבוחן את היצירה החילונית והדתית בישראל. במהלך היום שייערך במכללה האקדמית גליל מערבי בהפקת החוג ללימודי תאטרון יתארחו בין היתר: דן אלמגור, יהושוע סובול, רות אשל, הרב ברוך ברנר, הדר גלרון ועוד אנשי תאטרון ומחול מוכרים נוספים ויתייחסו לסוגיות רגישות ומורכבות הנעות על ציר השמרנות והפתיחות בתאטרון הישראלי. נושאים כגון: הדרת נשים, השימוש והפרשנות במקורות מקראיים על הבמה, אופן הצגת תהליכי החזרה בשאלה והחזרה בתשובה והדרך בה מבטאים אמני תאטרון ומחול מכל קצוות הקשת הסקולרית-דתית את האמונה הפנימית שלהם, על הבמה. במהלך היום יוצגו קטעים בימתיים וישולבו שיחות עם היוצרים.

הרקדן דרור ליברמן יציג את סיפור חייו הייחודי במופע האישי - "לא רך ולא קליל". באמצעות קטעי מחול נועזים, בוטים וחושפניים ממחיש דרור את השינוי הקיצוני שעבר מילדותו, בעת שהתחנך לצד עשרת אחיו ואחיותיו במסגרות דתיות נוקשות מעבר לקו הירוק, להיותו רקדן חילוני תל-אביבי.

על במת האודיטוריום יועלו קטעים מתוך ההצגה "חברות של אלוהים", במסגרתה מומחז סיפורן של שרה אימנו, נעמי ו"הפילגש בגבעה" בפרשנות הקוראת תיגר על הנרטיב התנכ"י ה"גברי והמצ'ואיסטי".

עוד בתוכנית- "מתחזקים": הצגת היחיד של השחקן יהויכין פרידלנדר אותה כתב ב. מיכאל מציגה טקסטים תאטרליים במיוחד שנלקחו מסמינרים של רבנים מחזירים בתשובה.

קטעי מחול מקוריים של להקת "נהרה" המאוישת ברקדניות דתיות המופיעות בפני קהל מעורב ללא פשרות כוריאוגרפיות ופועלות מתוך מטרה להנגיש את המחול גם לציבור דתי.

לאורך היום יתקיימו רבי שיח בין המשתתפים, דיאלוגים עם הקהל ויוצגו מבחר מונולוגים הומוריסטיים ודרמטיים מההצגות: "קול באישה ערווה", "ותהר ותלד" ו"רבי רחומי".

יום העיון ייערך בתאריך – 19.10 החל מהשעה 10:00 באודיטוריום במכללה האקדמית גליל מערבי.

ההשתתפות ביום העיון פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש.

להרשמה: yomiun123@gmail.com, צופיה: 054-3256380/ רוית: 052-5783272