סקירה מקיפה שנעשתה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב, אשר ליקטה מחקרים רבים לכדי מאמר אחד ופורסמה בכתב העת Trees for life journal, מצביעה ללא כל ספק על הסגולות הרפואיות של עץ המורינגה, המכונה ''עץ הפלא". המורינגה הוא למעשה פלא של ממש לבריאות והזנה. בין היתר, נמצא כי המורינגה מוריד יתר לחץ דם, מאזן רמות סוכר, מפחית שומנים בדם, נלחם בסרטן, הוא אנטי בקטריאלי, משפר את התגובה החיסונית ובעל תכונות מרגיעות.

כלים
באחרונה מתגלים עוד ועוד מסגולותיו הרפואיות של עץ המורינגה
באחרונה מתגלים עוד ועוד מסגולותיו הרפואיות של עץ המורינגה

אם נתייחס אל מחלת הסוכרת הרי שטיפול באמצעות המורינגה הינו יעיל בצורה יוצאת דופן. בסוכרת מסוג 2 הגוף מתנגד להורמון האינסולין האחראי להכנסת הסוכר לתאים. כך, לא נכנס הסוכר לתאים, הוא נשאר בדם וערכיו עולים. במורינגה קיים רוטין שטעמו מר, צמחים מרים מפעילים את המערכת האנדוקרינית, כלומר: ההורמונאלית, ובכך גורמים לאינסולין להיות מופרש ולשפר את קליטת הסוכר בתאים. בנוסף, בשל תכונותיו נוגדות החמצון, מיוחסות לחומר זה השפעות במניעת דלקות, מניעת התפתחות סרטן והגנה על תאים וכלי דם. רבים משתמשים במורינגה דווקא להפחתת כולסטרול שכן עץ הפלא מכיל סטרולים, חומרים פעילים שמפחיתים את ספיגת הכולסטרול במעי.

מחקר שפורסם בכתב העת The Bioscan ב-2010 מצא כי צמח המורינגה תרם לירידה משמעותית ברמות הסוכר, השומנים והכולסטרול בדם של חולי סוכרת מסוג 2. המחקר נערך בהודו בקרב 55 חולים בגילאי 60-30 במשך 40 יום, כאשר החולים חולקו ל-3 קבוצות: הקבוצה הראשונה נטלה 8 גרם של אבקת עלי מורינגה ביום, הקבוצה השנייה נטלה 6 גרם אבקת זרעי איזדרכת הודית ביום, והקבוצה השלישית שימשה כקבוצת ביקורת ולא נטלה דבר. הממצאים גילו כי קבוצת הביקורת נותרה ללא שינוי ואילו בקרב שתי הקבוצות האחרות חלה ירידה משמעותית ברמת הסוכר, השומנים והכולסטרול בדם. מבין שני הצמחים, נמצא כי למורינגה הייתה השפעה רבה יותר בהורדת רמות הסוכר והשומנים בדם. ערכי הסוכר שנמדדו בזמן צום הראו ירידה ברמת הסוכר בדם מ-162 מ"ג/ דצ"ל (דציליטר) ל-117, ואילו לאחר הארוחה הירידה הייתה מ-219 מ"ג/ דצ"ל ל-163. כמו כן, נמצא כי השימוש בצמח אף הפחית את רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם מרמה של 171 מ"ג/ דצ"ל ל-122, והגדיל את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) מרמה של 57 מ"ג/ דצ"ל לרמה של 62. מבחינה תזונתית, הרי ברור לכל כי המורינגה, שנחשב כמזון על, מכיל את כל חומצות האמינו הנחוצות להרכב החלבונים בגוף ויכול להוות תחליף לבשר לצמחונים ולקבל את כל החלבונים הנחוצים לגוף.

בעניין זה, העושר התזונתי שמצוי בכל חלקי המורינגה, שבין השאר תומך בפעולת ניקוי מרעלים בדם ובכבד, עוזר לגוף למלא חוסרים ולהתמלא באנרגיה. לעיסת עלי מורינגה בולמת תיאבון מוגבר וגורמת באופן ישיר להרזיה טבעית ללא כל מאמץ מיותר, החומרים המצויים במורינגה משפרים ומייעלים את פעולת העיכול ושרפת הפחמימות בגוף, זאת נוסף לערכים מרשימים של סידן, ברזל, ויטמין C, ויטמין A, אשלגן ונוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) הנחוצים לגופנו למניעת נזקי החמצון שאנו חשופים אליהם ולמניעת הרס התאים.

את המורינגה ניתן להשיג ב'עדן טבע מרקט', 'ניצת הדובדבן', 'טבע קסטל', טיב טעם, חנויות הטבע של שופרסל - שופרסל גרין ובחנויות הטבע המובחרות.