צועקים דרך הרגליים: מחאת הקיץ של תושבי חיפה על "הזכות לנשום אוויר נקי" מעלה הילוך. צעדת מחאה המונית של תושבי חיפה והסביבה תתקיים בחיפה ביום ראשון הקרוב, בין היתר בשל דיון קרב במועצה הארצית על תכניות הרחבת בז"ן שאושרו וכתבי אישום תלויים שידונו לראשונה בשבוע הבא בבית המשפט. מגמה ירוקה: "נגד בז"ן עומדים כתבי אישום חמורים בגין מפגעי זיהום. מאות אלפי משפחות בישראל לא צריכות להיות ההפקר של המפעלים הכי מזהמים במדינה"

כלים
הפגנה קודמת נגד זיהום האוויר מבתי הזיקוק. צילום: מגמה ירוקה
הפגנה קודמת נגד זיהום האוויר מבתי הזיקוק. צילום: מגמה ירוקה

תושבי חיפה וארגוני הסביבה בהובלת "מגמה ירוקה" בוחרים לא לשתוק כשהחלטות גורליות ממשיכות להתקבל מעל ראשם, וקוראים לציבור הישראלי להצטרף אליהם במאבק להצלת חיפה בצעדת המחאה הקרובה.

"שרשרת ההחלטות הרשלניות באחרונה ובתוכם החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את התוכניות להרחבת התעשיות של מתחם בז"ן, וכן ביטול תוקפו של מחקר פרטנוב שהציג את מימדי התחלואה במפרץ חיפה מערערות את בטחון התושבים עוד יותר והתחושה היא תחושה שמפקירים אותנו. ההשלכות בהרחבת הייצור והאחסון של התעשיות הוא גזר דין של זיהום אוויר כבד והמשך התחלואה לתושבי חיפה והסביבה", אמר כפיר לוי, ממובילי המאבק בזיהום מפרץ חיפה מטעם "מגמה ירוקה".

בשבוע הבא (6.9), צפוייה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס כדי לשמוע דיווח על התכנית שאושרה להרחבת בז"ן. אלעד הוכמן, רכז קשרי ממשל במגמה ירוקה: "אנחנו לא מסתפקים בדיווח לקוני וריק מתוכן על התכנית להרחבת התעשייה המזהמת במועצה, יש פה צרור של עילות ראויות לבטל את התכנית הזו מן היסוד, וארגון מגמה ירוקה, יחד עם אדם טבע ודין נערכים לעתירה מנהלית שתוגש לבית המשפט כבר ביום שני הקרוב."

בנוסף, נגד בז"ן תלויים כיום 4 כתבי אישום פעילים בגין זיהום סביבה ונציגיהם צפויים להתייצב לראשונה בבית המשפט כבר ביום רביעי הקרוב, 7.9. האירועים הקרובים הצפויים מוציאים את תושבי חיפה המאוחדים לרחובות ביום ראשון הקרוב בדרישה משליחי הציבור שהם בחרו, לעמוד לצידם במאבק הזה. "לציבור נמאס מהון-שלטון ואנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותינו, משפטיים ואזרחיים, כדי לגרום לשולחנות בז"ן להתהפך ולמציאות הזו להשתנות. זה המאבק על החיים שלנו. על העתיד של הילדים שלנו", הוסיף לוי.

צעדת המחאה תתקיים ביום ראשון 4.9.16 בשעה 18:00 מהמרכז המסחרי "קריית אליעזר" אל עבר המחלקה האונקולוגית בביה"ח רמב"ם. התושבים בחרו במיקום זה מתוך תחושת ההפקרות הקשה ו"היעד" אליו הם צועדים במידה ולא יתרחש שינוי עמוק ומיידי במפרץ חיפה.