בעקבות פגישה עם ראש מועצת נאות חובב אנדריי אוזן החליטו אורי אדלסבורג ואחמט זורלו הבעלים של הקונצרן הטורקי "זורלו" לבחון הקמת תחנת כוח סולארית חדשה על שטח של כ-500 דונמים בנאות חובב, כך גילה אתמול אורי אדלסבורג, בטקס חנוכת תחנת הכוח החדשה אדלטק בנאות חובב.

כלים
מימין אורי אדלסבורג אחמט נזיף השר שטייניץ ואנדריי אוזן קרדיט חיים אוחיון
מימין אורי אדלסבורג אחמט נזיף השר שטייניץ ואנדריי אוזן קרדיט חיים אוחיון

אם זה יקרה תהיה זו תחנת הכוח הסולארית השניה שתפעל בנאות חובב כיוון שבתחומי המועצה פועלת כבר תחנת כוח סולארית של חברת "אנרג'יקס המייצרת 37.5 מגהוואט חשמל על שטח של כ-500 דונמים.

בטקס חנוכת תחנת הכוח "רמת נגב אנרגיה" של חברת אדלטק במפעל אדמה מכתשים במועצה המקומית תעשייתית נאות חובב, השתתפו שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ, בעלי חברת אדלטק אורי אדלסבורג ואחמט נזיף זורלו בעלי חברת זורלו הטורקית ואנדריי אוזן, ראש המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב.

התחנה שנחנכה אתמול בנאות חובב נבנתה בחצר מפעל אדמה מכתשים, בהיקף השקעה של כ-200 מילון דולר והיא מופעלת באמצעות גז טבעי כדלק עיקרי וסולר כגיבוי. החברה תמכור את החשמל והקיטור שמיוצרים באמצעות התחנה למפעלים בפארק התעשייה.

לטקס הגיע גם אחמט נזיף בעלי חברת זולו הטורקית במטרה לבחון אפשרויות למיזמים נוספים בתחום האנרגיות המתחדשות בנאות חובב. לשם כך ליווה את היזמים מנכ"ל המועצה, אמנון בן דהן שסקר בפניהם את מיזמים הקיימים היום בפארק והתוכניות לפיתוח תחום האנרגיות המתחדשות בנאות חובב. בבעלות חברת אדלטק וזורלו אנרגיה גם תחנת הכוח "אשדוד אנרגיה" במפעל אדמה אגן ותחנת הכח הפרטית "דוראד" באשקלון. בימים אלה עובדת החברה על תחנת כח נוספת במישור רותם בנגב בהספק של כ-140 מגב וואט.