"מערכת הרכש של אוניברסיטת בן גוריון היתה ותמשיך להיות תמיד פתוחה בפני ספקים איכותיים ומקצועיים מאזור באר-שבע והנגב. זה אינטרס שלנו לא פחות משהוא של הספקים והקבלנים הדרומיים", כך אמר בסוף השבוע מנכ"ל אוניברסיטת בן גוריון דוד ברקת בתום פגישת עבודה ראשונה עם ציון ביטון ממערך מעוף בדרום ופלורין גדלבסקי מהרשות לפיתוח הנגב.

כלים
פלורין גדלבסקי דוד ברקת וציון ביטון. קרדיט צבי תקשורת
פלורין גדלבסקי דוד ברקת וציון ביטון. קרדיט צבי תקשורת

דבריו של דוד ברקת נאמרו בתגובה לפניה של גדלבסקי שמנהלת את מיזם "ביזבנגב" (מיזם י.ה.ב מוסדות העוגן) של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב ושל ציון ביטון מנהל פיתוח אזור הדרום במעוף אשר ביקשו לקיים באוניברסיטה כנס לעידוד ספקים דרומיים להימנות על רשימת הספקים ונותני השירותים של האוניברסיטה, שהיא אחד ממוסדות העוגן הכלכליים הגדולים בדרום.

כזכור, הרשות ומעוף קיימו מספר כנסי ספקים באחרונה ב"סורוקה", בדימונה ובמתחם HP בקרית גת אליהם הגיעו ספקים רבים שחלקם אף השתלבו בעבודה עם בית החולים ומפעלי אזור התעשייה באזור. כנסים דומים צפויים להתקיים בקרוב גם במכללת ספיר בשיתוף המועצות האזוריות הגדולות בנגב המערבי ועם מפעלי כי"ל בדרום.

מטעם האוניברסיטה השתתפו בפגישה מלבד המנכ"ל גם מאיה בנימין, סמנכ"לית הכספים של האוניברסיטה, אודי לרמן, הסמנכ"ל להנדסה ופנחס ברנשטיין, מנהל מחלקת הרכש.

המנכ"ל דוד ברקת אמר כי בניגוד למקובל חוק חובת המכרזים פועל בעיקר לטובת היזמים והספקים ומעניק סיכוי לכל ספק איכותי ויעיל להצטרף לנותני השירותים לאוניברסיטה. לדבריו, האוניברסיטה תשמח לעודד ספקים דרומיים לעבוד עימה ובלבד שיעמדו בתנאי הסף המקצועיים הנדרשים.

בסיום הפגישה הוחלט להיפגש בקרוב ולקבוע בהקדם מועד לקיום כנס של ספקים דרומיים באחד מאולמות הקמפוס האקדמי.