אין כמו ירח דבש ביעד אקזוטי מיוחד עם חופים לבנים נקיים ומים בצבע טורקיז. תאילנד, שמושכת אליה זוגות צעירים רבים, מציעה את כל מה שצריך מחופשת ירח דבש נפלאה: ריזורטים מפנקים, שלל אטרקציות ומבחר של חופים מרהיבים, מזג אוויר נוח וגם מחירים לא רעים, ההופכים את החופשה לכזו הכרוכה בהוצאה כספית המתאימה לכל תקציב. החלטתם לבלות את ירח הדבש שלכם בתאילנד? הנה מדריך מקוצר שיעזור לכם לתכנן כראוי את החופשה.

כלים

הזמנת כרטיסי טיסה, בתי מלון וגם אטרקציות מראש

תאילנד מושכת אליה המונים לאורך כל השנה והביקוש למקומות הלינה בה גבוה מאד. אפשר למצוא כרטיסי טיסה לתאילנד המוצעים על ידי חברות התעופה המקומיות או כאלה שכוללים טיסות דרך יעדים אירופאיים שונים לצורך עצירת ביניים. כדי ליהנות ממחיר אטרקטיבי וגם על מנת לשריין את הטיסה הרצויה במועד המתאים, מומלץ לבצע את ההזמנה מראש, ומוטב לעשות זאת 5 או אפילו 6 חודשים לפני המועד. הדבר נכון גם לגבי שריון מקומות לינה, בין אם אלה ריזורטים ברמה של 5 כוכבים או בתי מלון פשוטים יותר. אם אתם מתכננים להגיע לתאילנד בשיא עונת התיירות, בדצמבר או אולי בינואר או בפברואר, הקפידו להזמין מקום לינה כמה שיותר מוקדם. האירופאים, למשל, נוהגים להזמין בתי מלון שנה מראש. כדי שתמצאו חדרים פנויים במלונות המומלצים, אל תחכו לדקה התשעים.

תכנון נכון תוך התייחסות למזג האוויר

כחלק מתכנון ירח הדבש בתאילנד, מומלץ גם לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר לפני שיוצאים לחופשה, ואף לפני שמזמינים את האטרקציות השונות. באופן כללי, מזג האוויר בתאילנד הוא מזג אוויר טרופי כמעט לאורך כל חודשי השנה. המשמעות לכך היא טמפרטורות גבוהות ולחות גבוהה יחסית. בין החודשים יוני עד אוקטובר יורדים גשמים חזקים מאד במרבית שעות היום, מה שמקשה על הטיול באזורים מסוימים. אולם בין לבין יש גם כמה שעות של שמש, ואפשר לנצל אותן לטובת "בטן גב" או לצאת לטיולים בטבע. בין החודשים נובמבר עד ינואר הטמפרטורות נמוכות יותר (אם כי מספיק גבוהות בשביל רחצה בים), מה שהופך את התקופה הזו למתויירת מאד, בעיקר באזור האיים. בחודשים אפריל עד מאי חם ולח מאד בתאילנד. בחודשים אלה כדאי לבלות במים בעיקר או לחפש מקומות ממוזגים, כמו קניונים גדולים.

את ירח הדבש אפשר לבלות בתאילנד בכל עונה ובכל חודש לאורך השנה, אולם כדאי להתייחס לתנאי מזג האוויר האופייניים לאזור כדי לבחור נכונה את האטרקציות השונות. בכל מקרה, מומלץ שלא לתכנן את ירח הדבש לחודש אוקטובר, הנחשב לחודש הגשום ביותר, עם הצפות לא נעימות באזורים שונים ברחבי המדינה. חודש דצמבר הוא חודש מתוייר במיוחד, חודש שעמוס במבקרים המגיעים לתאילנד כדי לחגוג בה את חופשת חג המולד. חודש אוגוסט הוא גם חודש מתאים לביקור, חודש עם תנאי מזג אוויר נוחים ועם לא מעט תיירים. עובדה זו הופכת את מקומות הלינה למבוקשים מאד וגורמת גם לעלייה במחירים.

היכן כדאי לבלות את ירח הדבש?

ללא ספק, האיים בתאילנד הם היעד המתאים לבלות בו את ירח הדבש. קופנגן וקופיפי הם שני איים גדולים ומתויירים, שמציעים שלל מקומות לינה בדרגות שונות ומבחר נהדר של אטרקציות. אפשר להזמין בית מלון או ריזורט מפנק ברמה גבוהה, שצמוד אליו חוף רחצה פרטי העומד לרשותם של האורחים, או לחלופין לבלות בבונגלו פרטי בחוף מבודד. אפשר לנצל את ההזדמנות ולחגוג עד השעות הקטנות של הבוקר במסיבת פול מון וגם לנצל את הזמן כדי להכיר מקרוב את הטבע באזור. מומלץ שלא לפספס גם את הביקור בבנגקוק, העיר הגדולה, שבה כדאי לעצור לכמה ימים בתחילת הטיול או בסופו ואת טיול הג'יפים בצפון תאילנד. שם, בעיר עצמה, אפשר למצוא קניונים גדולים לצד מקדשים עתיקים, שווקים ססגוניים המציעים הכול מהכול וגם דוכני רחוב ואוכל מקומי טעים. את הערבים אפשר לנצל בבילוי בברים התוססים הפועלים בסמוך לחופי הרחצה, ברים עם מוסיקה טובה ועם מגוון רחב של משקאות.

לסיכום

תאילנד היא יעד מושלם לבלות בו את ירח הדבש, בין אם מדובר בחופשה של שבועיים או אפילו של חודשיים. אפשר להתמקד באיים של תאילנד או לשלב גם ביקור באזורים נוספים כמו צפון תאילנד ומרכז תאילנד, בו נמצאת בנגקוק – שער הכניסה הראשי שלה.