כל השנה אנחנו מצפים לבואו של הקיץ, שמצטייר בדמיוננו כחופש, ים, בילויים בבגדים קלילים והנה כשהוא כבר כאן אנו חשים תשישות, כבדות וחוסר חשק לצאת אל מחוץ למזגן. רכזת תחום נטורופתיה ברשת מרפאות כללית רפואה משלימה, ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), אומרת כי "החדשות הטובות שהשליטה בידינו ונוכל לשלוט בלחות ובחום הגוף ע"י התאמת האוכל שלנו למזג האוויר

כלים

לפי הרפואה הסינית, מזג האוויר בימי קיץ החמים גורמים להצטברות של לחות בגוף ונוטה לרדת למטה ולהכביד. לחות שחדרה לגוף יכולה להתבטא בנפיחות, השמנה, הצטברות נוזלים, בצקות ברגליים, עור שמנוני ותחושת כובד ועייפות. גם ערפול מחשבה, הפרשות מהאף ,ליחה בגרון ועוד.

ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), מסבירה כי, ישנם מאכלים המגבירים את הלחות בגוף שמהם כדאי להימנע: בוטנים, במבה, צ'יפס, שניצל, שמנת, חמאה, עוגות קרם, טחינה, אוכל שמן ומטוגן. מצד שני, קיים מכלול שלם של ירקות מקררים ומסלקי ליחה, שאלה הם רוב הירקות הירוקים והכתומים. הכתומים - מחזקים את ה"טחול" המייצג ע"פ רפואה סינית את מערכת העיכול ואחראי על סילוק לחות/ליחה לפי הרפואה הסינית. ירקות ירוקים - מקררים את הגוף ועוזרים לכבד בעיכול וסילוק רעלים.

אז מה כדאי לאכול? ועל כך, משיבה ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), סלטים ירקות חיים ומבושלים אשר אנזימים שנותנים לנו הרגשת חיות ואנרגיה, קלים לעיכול ולא מחממים, יש להיזהר מרטבים! הרוטב רק שמן זית ולימון ולא רטבים על בסיס מיונז או שמנת המגבירים לחות . אפשר להוסיף לסלט חי שעועית, עדשים, גרגרי חומוס, אפונה קפואה כלומר- חלבונים מן הצומח במקום חלבון מן החי. פירות, קטניות, דגים, ביצים , טונה, עוף, הודו, שקדים ואגוזים. מומלץ להתחיל את הבוקר עם שייק ירקות ירוקים עם תפוח ירוק, פפיה. כמובן לא לשכוח להחזיר נוזלים, אך לא בצורת מיץ פירות או משקאות קלים (סוכר). מומלץ להמליח כמה שפחות ולהשתדל להשתמש בתבלינים לא מלוחים, כגון: כורכום, כוסברה ירוקה, פטרוזיליה, שמיר, כמון וכו. הירקות הירוקים.

רכזת נטורופתיה בכללית רפואה משלימה, ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), מציינת כי התאמת התפריט האישי בכול עונה של השנה, מאפשרת לאדם להרגיש מאוזן, מלא אנרגיות ובריא.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS