המאבק שמנהל ועד עובדי מפעל "גדות ביוכימיה" במפרץ חיפה מקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, נגד כוונת ההנהלה לפטר קרוב למחצית מהעובדים במפעל, בגלל כוונת ההנהלה לסגור את מתקן הפרוקטוז תוך כדי רכישת חומר זהה (פרוקטוז) בטורקיה בשקי אריזה, תופס תאוצה והשבוע, ביקר במפעל ח"כ אכרם חסון (מפלגת כולנו) ונפגש עם חברי ועד העובדים בראשותו של אילן ברנשטיין והביע את תמיכתו במאבקם. בימים הקרובים צפויים להגיע למפעל שרים וח"כים נוספים

כלים

הקרב על הבית. "אנחנו מנהלים עכשיו את הקרב על הבית שלנו על עתידן של עשרות משפחות והכל בגלל שההנהלה לא עומדת בסיכומים איתנו ורוצה להעביר את הייצור לטורקיה. אנחנו חוששים מכך שהנהלת המפעל תסגור בעתיד הקרוב גם את מתקן המלחים", אמר יו"ר ועד עובדי גדות ביוכימיה, אילן ברנשטיין לח"כ אכרם חסון, שביקר השבוע במפעל ונפגש עם העובדים.

אילן ברנשטיין, ביקש מח"כ אכרם חסון להתגייס לעזרתם של עובדי המפעל, לפעול בכנסת ולרתום למאבקם של עובדי המפעל את שר האוצר והכלכלה ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון. יו"ר וועד העובדים, אמר, "אנחנו מודעים לכך ששר האוצר כתושב חיפה, רגיש למצוקת עובדים בארץ בכלל ובחיפה והצפון בפרט ולא ייתן את ידו לפיטורי כמחצית מעובדי המפעל כ-52 איש מתוך סך 110 העובדים, מתוך רצון לסגור פס ייצור נוסף במפעל ולהעבירו לטורקיה לאחר שבשנים האחרונות נסגר מתקן לייצור חומצת לימון".

ברנשטיין הדגיש בפני ח"כ חסון, "בקבוצת דלק, רוצים למעשה לסגור את המפעל בשיטת הסלמי וברור לנו, כי עם פיטורי כמחצית מעובדי המפעל, הרי שזה עניין של זמן קצר בלבד, שהמפעל ייסגר".

ח"כ אכרם חסון, הבטיח לעובדים כי יתמוך במאבק גם במישור הפרלמנטרי וציין וכי בכוונתו להיפגש עם השר כחלון ולבקש ממנו לבוא ולבקר במפעל ולפעול נגד הצעדים שבהם נוקטת הנהלת מפעל גדות ביוכימיה.