בתביעה אותה הגישה בימים אלה עו"ד אסי לביא צוקרמן נטען כי מרשתה - אישה חד-הורית - החלה סובלת מכאבי גב והקרנות לגפיים כבר בגיל 29. האישה התלוננה שוב ושוב בפני רופאיה בקופת חולים 'מכבי' - על כאבים מתמשכים ובלתי נסבלים – אך איש מהם לא טרח לשלוח אותה לבדיקת CT פשוטה

כלים
עו"ד אסי לביא צוקרמן . צילום: זוהר שטרית
עו"ד אסי לביא צוקרמן . צילום: זוהר שטרית

משעברו עשר שנים של תלונות בלתי פוסקות, במהלכן בוצע בה ניתוח מיותר בברך שלא הועיל למצבה, הפנה אותה אחד הרופאים לבדיקת CT. או אז התגלה כי בעמוד השדרה התחתון התפתח גידול שפיר בגודל של כדור טניס. האישה נשלחה לכריתת הגידול באופן מיידי בבית החולים איכילוב.

ד"ר ריקרדו סגל, רופא מומחה לנוירוכירורגיה, שבדק את האישה מטעם התביעה, קבע כי האיחור הרב והלא מוצדק, במעקב על ידי הרופאים הכללים והאורתופדיים – הוא שגרם להדרדרות מצבה הבריאותי בצורה בלתי הפיכה.

"האיחור של למעלה מ- 10 שנים עד לביצוע הדמיית CT - בו אובחן גידול שורש במימדים כה גדולים – הוביל לקשיים בשמירת השורש העצבי בעת כריתתו", קבע ד"ר סגל. "איחור זה גרם לנכות הניכרת שממנה סובלת היום האישה, והיתה נחסכת לו אובחן הגידול שנים קודם לכן".

לדברי עו"ד לביא-צוקרמן, העיכוב הקיצוני והבלתי סביר בבירור סיבת הכאבים, עד כדי כך שרק כעבור 10 שנים הופנתה להדמיית CT גרם לגדילת הגידול ולצורך בכריתת שורש העצב, אשר הותיר את האישה עם מגבלות תחושתיות ותפקודיות קשות בגפיים. כתוצאה ממגבלתה סובלת האישה מבעיות ניידות, נזקקת לעזרת הזולת, ומתקשה לפרנס את עצמה ואת בתה כבעבר.

בימים אלה הגישה עו"ד לביא-צוקרמן בשם האישה תביעת פיצויים על סך מיליוני שקלים נגד קופת חולים 'מכבי'. התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.