יו"ר ועדת המשנה להגנה על העורף בוועדת החוץ והביטחון ושר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, תוקף בחריפות את ראש הממשלה: "התנהלותו היהירה של נתניהו מול הממשל בארה"ב פוגעת קשות בתחום המחקר והפיתוח הביטחוני. אלפי עובדים ילכו הביתה בגלל הפוליטיקה הקטנה של נתניהו מול נשיא ארה"ב".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ
שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ

דברים אלה נאמרים לאור פרסומים במגזין "דיפנס ניוז", לפיהם חבילת הסיוע האמריקאית לא תאפשר למשרד הביטחון להפנות כרבע מהסיוע לתעשיות בישראל. "נתניהו פתח במו"מ עם ארה"ב על הסכם הסיוע הביטחוני לאחר שהביא את ישראל לנקודת פתיחה אומללה: ההסכם ייחתם חצי שנה לאחר שהרכיב את ממשלתו על טהרת הימין הקיצוני, שבעה חודשים לאחר נאומו בקונגרס נגד מדיניות הבית הלבן, בנוסף להתערבותו בבחירות לנשיאות ארה"ב".

פרץ הוסיף כי "נתניהו המציג עצמו כמומחה לארה"ב לא השכיל לנצל את חלון הזמנים בעת המו"מ מול איראן ובעת בה אובמה העביר מסרים כי הוא מוכן ללכת הכי רחוק למען מדינת ישראל".

"למרות המשבר, הממשל האמריקאי מגלה אחריות גדולה מאוד לצרכים הביטחוניים של ישראל ומגדיל את הסכום הכולל באופן משמעותי. יחד עם זאת, מתעקש שלא לאפשר שימוש בכספי הסיוע לפעילות בתוך ישראל. זוהי מכה קשה לתעשיות הביטחוניות ולתכניות הפיתוח הייחודיות שלנו. מדובר פה בסעיף שהוא כישלון אישי של נתניהו".

"אין ספק כי בכל התנהלות אחרת היתה ישראל מצליחה גם להגדיל את הסיוע וגם לשמור על הזרמת המשאבים לפרויקטים הביטחוניים הישראליים".