בעקבות אישור ועדת הפנים של הכנסת: עיריית חולון נערכת להפעלת שיטור עירוני. מערך האכיפה והפיקוח יחל לפעול במהלך 2017 ויכלול כ-40 פקחים ושוטרים שיסיירו 24/7 בקטנועים, בניידות וברגל

ראש העיר חולון, מוטי ששון
ראש העיר חולון, מוטי ששון

אתמול (יום ג') אשרה ועדת הכנסת את התוספת לחוק ייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות התשע"א 2011, ובכך נכללה חולון כאחת מ-15 הרשויות המקומיות שבהן יחל לפעול מערך אכיפה עירוני לאחר שהגישו בקשה לכך.

בעקבות זאת, הנחה הבוקר ראש העיר, מוטי ששון, את מנהל האגף לפיקוח עירוני לפעול מיידית לגיוס פקחים עירוניים ולהכשרתם וזאת במקביל לשוטרים שיועמדו לרשות העירייה ע"י המשטרה לטובת המערך המשולב.

כבר לפני כשנתיים ביקש מוטי ששון מהמשרד לביטחון פנים לאשר את הקמת מערך השיטור העירוני לטובת ייעול האכיפה של החוק והסדר הציבורי לרווחתם של תושבי חולון. מאז ועד היום נפגש ראש העיר מספר פעמים עם מנכ"ל משרד הפנים רותם פלד, אשר התחייב בשם המשרד לטפל בחיוב בבקשה.

הבקשה אושרה במקור ל-2015 ולאחר מכן, בשל אילוצי המשרד, האישור נדחה ל-2016, כפי שאכן אושר אתמול.

לאחר תקופת התארגנות והיערכות, השירות יחל לפעול בחולון במהלך שנת 2017 ובגינו תיגבה אגרה מהתושבים, כמקובל.

יצוין, כי מערך זה יפעל בנוסף לניידות הפיקוח העירוני והפעילות המשטרתית השוטפת באזור.

מוטי ששון, ראש העיר: " מדובר בשירות חשוב שישפר את איכות חייהם של תושבי העיר. אני מודה למנכ"ל משרד הפנים ולשר שנענו לבקשותי ועמדו בהבטחתם לאשר את הקמת מערך האכיפה והפיקוח העירוני".