אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל, הודיעה היום (רביעי) על השקעה חדשה של מעל ל-25 מיליון דולרים בשלושה סטארטאפים ישראליים. "השקעות אלו, בחברות העוסקות במחשוב ענן, למידת מכונה ותשתית רשת, מעידות על מגוון הכישרונות בישראל ואני קצר רוח לראות אותן מממשות את הפוטנציאל הגלום בהן", אמר מרצ'ין הג'קה, מנהל ההשקעות החדשות של אינטל קפיטל.

כלים
מרצ'ין הג'קה, מנהל ההשקעות החדשות של אינטל קפיטל
מרצ'ין הג'קה, מנהל ההשקעות החדשות של אינטל קפיטל

החברות שזכו להשקעה הן Velostrata ו-Panoply, שמקלות על עסקים לנצל את עוצמת הענן. בעזרתן, עסקים יכולים להעביר עומסי עבודה לענן בתוך דקות במקום תוך שבועות. החברה השלישית היא Sedona Systems, שמשפרת את הקישוריות של הרשתות בעולם ואת יעילות מרכזי הנתונים. בסך הכול השקיעה אינטל קפיטל בישראל מאז 1997 345 מיליון דולר במעל ל-80 חברות.

"אני גאה בתיק ההשקעות הזה", הוסיף הג'קה. "כל השקעה שעשינו היא הבטחה להעניק ליזמים שלנו ערך ומומחיות גדולים יותר מהון, באמצעות חשיפה לאקוסיסטם הטכנולוגי של אינטל המקיפה טכנולוגיות, לקוחות ומשאבים אחרים. אנו מתכוונים להמשיך למלא את ההבטחה הזו".

"חברות סטארט אפ ישראליות משיגות אקזיטים משמעותיים, לא רק השקעות", הסביר מנהל ההשקעות החדשות של אינטל קפיטל. "בתחילת השנה ביצענו אקזיט מ-Rocketick, ספקית מובילה של טכנולוגיית הדמיה מקבילה, המאפשרת ליצרני שבבים לקצר בעד 30% את משך הזמן לשוק של תכני שבבים חדשים. בערך באותה תקופה, אינטל עצמה רכשה את הסטארט אפ התל אביבי Replay, לאחר שאינטל קפיטל זיהתה את הפוטנציאל של טכנולוגיית שידורי הספורט המאפשרת חוויה אופפת".

"לכל אחד מעסקים אלה השפעה על הלקוחות והשותפים הרבה מעבר לישראל", התגאה הג'קה. "שוק הטכנולוגיה עובר גלובליזציה וחברות סטארט אפ יכולות להשיג הצלחה בינלאומית, מבלי להתחשב במדינה שממנה הגיעו. אין מדינה טובה יותר מישראל בהיבט זה. זו גם הסיבה שאינטל קפיטל היא משקיעה גלובלית המנצלת הזדמנויות חדשות בכל מקום בעולם שבו אנו מזהים כישרונות ייחודיים".