"הקשרים בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לבין נשיא מצרים א-סיסי בשנה האחרונה הפכו להיות קרובים יותר - אפילו יותר קרובים מהיחסים שהיו בין מנחם בגין ז"ל לאנואר סאדאת ז"ל, וזה מחייב אותנו ואת העולם השפוי לדאוג להשקעות וליוזמות כלכליות כדי להתמודד עם המסיתים והקיצוניים בעולם המוסלמי ובמיוחד במצרים."

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם שגריר מצרים וסגן השר לשיתוף פעולה איזורי איוב קרא ביום מצרים הנחגג היום בבית שגריר מצרים
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם שגריר מצרים וסגן השר לשיתוף פעולה איזורי איוב קרא ביום מצרים הנחגג היום בבית שגריר מצרים

אלה דברים שאמר סגן השר לשיתוף פעולה איזורי ח"כ איוב קרא בפתח ביתו של שגריר מצרים בישראל חאזם ח'יראת בהרצליה - שם נערכת בשעה זו קבלת פנים מיוחדת לרגל היום הלאומי של מצרים. בארוע משתתפים גם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

סגן השר קרא בירך את שר החוץ הסעודי החדש עאדל בן אחמד אלג'ביר שהתבטא היום באופן גלוי ברדיו אירופה החופשית ואמר "אנו והיהודים בני דודים, הצעתי למלך סעודיה ולמדינות המפרץ ליזום שיתוף פעולה איזורי, ביטחוני וכלכלי עם ישראל כי יש לנו אויבים משותפים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים הערב בקבלת הפנים לרגל היום הלאומי של מצרים שנערכה בבית השגריר המצרי בהרצליה.

בפתח דבריו ברך הנשיא את השגריר ואורחיו בשפה הערבית ואמר: "כבוד השגריר חאזם חיירת ורעייתו, קהל נכבד ערב טוב. לכבוד הוא לי לחגוג עמכם יחד את חגה של הרפובליקה הערבית של מצרים, ברצוני לברך בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל את כבוד הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי והעם המצרי."

"מצרים העתיקה מכונה 'אום אל דוניה', ערש התרבות האנושית", אמר הנשיא והוסיף: "גדולתה של מצרים לא נותרה בעבר, בימינו מצרים היא כוח מוביל וחיובי באזור. בעוד ארצות רבות באזורנו נקרעות על ידי מלחמות פנימיות וטרור ג'יהאדי, מצרים עומדת יציבה. היום יותר מתמיד, מנהיגותה של מצרים חיונית לאזורנו."

"אני שולח את תנחומיי הכנים בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל, לכל אזרחי מצרים שנפגעו מידי הטרור, ולבני המשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו השנה, מי ייתן ולא תדעו עוד צער." אמר הנשיא והדגיש: "ישראל עומדת לצד מצרים במאבקה נגד הטרור. מאבקנו זה יסייע לאזורנו ולאנושות כולה."

"אנו מציינים 37 שנים לחתימה על הסכם השלום עם מצרים. מאז הפכה מצרים לשותפתנו האסטרטגית בביטחון, מסחר, ושיתוף פעולה אזורי." הוסיף הנשיא ואמר: "37 השנים שחלפו הן עדות לחשיבות והתועלת הרבה של השלום. עלינו ללמוד מכך לעתיד, כולי תקווה שנמצא את הדרך אל השלום באזורנו. בני הדור הצעיר משוועים לפיתוח, קידמה ויציבות בתחומי ההי-טק, המדע והמסחר. ישנן יוזמות כלכליות רבות שנוכל לפתח רק בשיתוף פעולה ואני מקווה שנוכל לעבוד יחד על מנת לעשות זאת לתועלת שני העמים. אם נצליח, אין לי ספק שיצטרפו אלינו שחקנים נוספים מהזירה הבינלאומית ומהאזור כולו. ברצוני לציין במיוחד את מחויבותו האישית של הנשיא א-סיסי לשלום ויציבות. מדינת ישראל מעריכה את מחויבותו עד מאוד, ואנו מקווים להמשיך לעבוד יחד לקידומה."