מאות ניצולי שואה בבי ברק טרם ניצלו את זכויותיהם, והמדובר במאות אלפי שקלים המגיעים להם עפ"י חוק- כך הוברר במסגרת יום עיון בו השתתפו 200 ניצולי שואה, תושבי העיר, שהתקיים מטעם האגף לשירותים חברתיים של עיריית בני ברק, המוסד לביטוח לאומי, שי"ל- שירות ייעוץ לאזרח, המשותף לעירייה ולמשרד הרווחה ועמותת "אביב לניצולי שואה"

כלים
ניצול שואה, תושב בני ברק, מהמשתתפים ביום-עיון לזכויות הניצולים שהתקיים מטעם העירייה, שי"ל, עמותת "אביב לניצולי שואה" ואש"ל- ג'וינט ישראל.
ניצול שואה, תושב בני ברק, מהמשתתפים ביום-עיון לזכויות הניצולים שהתקיים מטעם העירייה, שי"ל, עמותת "אביב לניצולי שואה" ואש"ל- ג'וינט ישראל.

על ארגון יום העיון הוחלט בעקבות מיזם משותף לעירייה , לעמותת אביב ולאש"ל- ג'וינט ישראל לציבור ניצולי השואה בייעוץ מקצועי, בלא תשלום, למיצוי מכלול זכויותיהם בגופים השונים.

הרצאה בנושא זכויות הניצולים השמיעה ביום – העיון עו"ד אביבה סילברמן, מנכ"לית עמותת אביב לניצולי השואה, שעדכנה את ציבור הנוכחים בזכויות השונות ובהטבות החדשות בתחום , והשיבה לשאלות מפורטות של הקהל. עו"ד סילברמן הזמינה את הניצולים , תושבי העיר, לקבל סיוע מקצועי, בלא תשלום, במסגרת "נקודת הזכות" בבני ברק, שהינו המיזם המשותף לעירייה, לשי"ל, לעמותת אביב ולאשל- ג'וינט ישראל. כחלק מיום העיון גם הופעלה במקום עמדת סיוע מקצועי ממומחי שי"ל ומעו"ד סילברמן, מנכ"לית עמותת "אביב".

מיזם "נקודת הזכות" פועל בבני ברק זה כחצי שנה, במרכז המידע העירוני לניצולי שואה, בהנהלת גב' אסתר למברגר, שיסדה את מרכז הסיוע לפני שנים רבות במסגרת העירייה, וכיום היא מפעילה בהתנדבות את המרכז, בנוסף להתנדבותה בעמותת אביב לניצולי השואה לסיוע גם בעיר רמת-גן הסמוכה. יועץ המיזם הוא מר דניאל רום, המלווה את הניצולים לאורך התהליך כולו ועד למיצוי ולמימוש כלל הזכויות וההטבות להן הם זכאים בהתאם לחוק.

ביום העיון השמיעו דברי ברכה לכל הגורמים המשתפים פעולה בהתנדבות לסיוע לניצולי שואה, מר ברוך רום, מנהל סניף ביטוח לאומי בני ברק (הכולל גם את העיר אלעד) ומר יחיאל ועקנין , מנהל סניפי שי"ל בבני ברק. הם שיבחו גם את העירייה, בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר ואת הרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים, על הסיוע הקבוע לפעילויות בשלושת סניפי שי"ל ברחבי העיר ולמיזם החדש של "נקודת זכות" לסיוע לניצולי שואה.

יום העיון נועד להרחבת מסגרת יוצאי שואה הפונים לעדכון ולמיצוי קבלת הזכויות, כשעד כה כבר נסתייעו ב"נקודת זכות" עשרות ניצולי שואה, ולדוגמא, התגלה בפניה של ניצולת השואה ליועץ מר דניאל רום, שאין היא מקבלת את מלוא הזכויות המגיעות לה , ובבירור עדכן אותה מר רום שבשל מצבה הבריאותי היא זכאית לקבל הגדלה של אחוזי הנכות שלה והמליץ לה להגיש בקשה לקבלת רנטה סוציאלית מגרמניה לשארים, כאלמנת ניצול שואה שעבד בגיטו. בעקבות זאת, הוא גם הגיש עבורה את הבקשות לממשלת גרמניה, ובנוסף גם הגיש בקשות לרשות לזכויות ניצולי השואה להכרה בהחמרה במצבה הבריאותי. ואכן, ממשלת גרמניה אישרה את הבקשה לקבלת רנטה סוציאלית, העבירה לה מענק חד-פעמי בסך 2,000 יורו, וקבעה לפונה רנטה חודשית קבועה של 250 יורו. בנוסף לכך, גם הרשות לזכויות ניצולי השואה אישרה את הבקשות שהוגשו בעבור ניצולת השואה והעלתה את אחוזי הנכות שלה, וקצבתה החודשית גדלה בכ-600 ₪, כך שיחד עם הרנטה החודשית בסך 250 יורו, מדובר בתוספת משמעותית המאפשרת לפונה שיפור ניכר במצבה הכלכלי.

כדי לקדם את פרוייקט "נקודת הזכות" מוצע לניצולי שואה לפנות למרכז המידע העירוני לניצולים בבית הקשיש, רחוב אחיה השילוני, קומה א', ולצורך זה מתקיימת קבלת קהל בימי שלישי, בין השעות 9 בבוקר – 12 בצהריים ע"י גב' אסתר למברגר, ובימי רביעי בין השעות 3:30 בצהריים – 7 בערב קבלת-קהל ע"י מר דניאל רום כשאת הפגישות יש לתאם מראש בטל': 03-5776413.

בנוסף לכך, מופעלים במסגרת סניף שי"ל- שירות ייעוץ לאזרח, רחוב דוד המלך 10, בני ברק, מרכז סיוע לזכויות ניצולי השואה, שירותי ייעוץ, תרגום מגרמנית ומפולנית וכתיבת מכתבים בשפות שונות. הסניף פועל בימי שלישי, בין השעות 9 בבוקר- 12 בצהריים, וניתן גם לקבל מענה טלפוני באותן שעות, בטל': 03-5776391.