עניינה של העתירה, היא במדיניות חלוקת תקציבי המועצה להסדר ההימורים בספורט מדיניות זו מפלה באופן קיצוני את ספורט הנשים, ובפרט את העותרת 2, מינהלת הליגה המקצוענית לנשים בכדורסל - המפעילה את ליגת העל לנשים בכדורסל - ענף ספורט הנשים הגדול והבכיר בישראל, והליגה היחידה לנשים בישראל שמשחקיה משודרים באופן קבוע בטלוויזיה

כלים

במוקד העתירה, מתוארת מערכת תקצוב "עקיפה" המבוססת על הסכמי שיווק במסגרתם מעבירה המועצה מידי שנה סכום בלתי נתפס של 100 מיליון ₪ לספורט גברים, במסווה של "הוצאות". סכום זה מיועד כמעט כולו לענפי הכדורגל והכדורסל המקצועני לגברים, כאשר חלקו של ספורט הנשים במסגרת העברה זאת עומד על 0.5 מיליון ₪ בלבד (200:1 ביחס לספורט גברים). בעתירה נטען שמדובר במנגנון פסול שמנציח את הדרת הנשים מנוף הספורט הישראלי ומצדיק את התערבותו של בית המשפט הגבוה לצדק.

העתירה חושפת כיצד מתקשה המועצה להצדיק את העברת הסכומים העצומים לענף הכדורגל, כאשר השווי האמיתי של החשיפה שמקבלת המועצה מההסכמים מגיע ל 10-15 מיליון ₪ בלבד וכאשר מתברר במסגרת העתירה כי 90% מהכנסות המועצה מהימורים אינם מגיעות מהימורים על כדורגל בישראל.

בנוסף ידון בג"צ במסגרת הדיון מחר (יום ד') בבקשה שהגישה מנהלת הליגה לנשים בכדורסל למתן צו ביניים המורה לטוטו להימנע מלחתום על הסכם השיווק החדש עם ההתאחדות לכדורגל עד להכרעה בעתירה.

בג"צ 856/16 רו"ח איריס שטרק ואח' נ' המועצה להסדר ההימורים בספורט ואח', קבוע לדיון בפני הרכב השופטים מלצר, עמית, מזוז, בבית המשפט העליון מחר (יום ד' 27.7.16) בשעה 09:00.