סטודנטים מהאקדמית תל אביב יפו יפתחו בקיץ הקרוב אפליקציות מתחום הכלכלה השיתופית באמצעות פלטפורמת ה- Open API (ממשק תכנות יישומים) של בנק הפועלים, במסגרת קורס מיוחד בחוג למערכות מידע במכללה, בשיתוף עם הבנק. הסטודנטים, מבית הספר לכלכלה וניהול בראשות פרופ' איזי בורוביץ', יקבלו שיעורים בנושאים כמו חדשנות, בנקאות דיגיטלית ואבטחת מידע.

כלים
האקדמית תל אביב יפו
האקדמית תל אביב יפו

האפליקציות יפותחו באמצעות פלטפורמת ה- Open API(ממשק תכנות יישומים), שהפועלים השיק השנה בפורטל המפתחים של הבנק. לכל צוות של סטודנטים מפתחים יתלווה מנטור מהבנק, שיסייע להם לממש את הרעיונות שלהם ואולי לייצר את אפליקציית הבנקאות הדיגיטלית הבאה של הבנק.

"בנק הפועלים עוסק כבר תקופה ארוכה בפיתוח שירותים מתקדמים ופלטפורמות דיגיטליות", אומר אורי בירן, מנהל תחום בנקאות פתוחה ושותפויות באגף הפיתוח בבנק הפועלים, "פלטפורמת ה OPEN BANKING שהקמנו מאפשרת למפתחים חיצוניים לעשות שימוש בנתונים ושירותים של הבנק ולמעשה מאפשרת לחכמת ההמונים להגדיר את הבנקאות החדשה. בשיתוף הפעולה עם האקדמית ת"א--יפו אנו מאפשרים לסטודנטים להתחבר לעולם הכלכלה השיתופית והבנקאות הדיגיטלית ולפתח שירותים ואפליקציות באמצעות API של הבנק".

"בחוג למערכות מידע אנחנו למעשה מחברים את הסטודנטים לעתיד", אמרה ד"ר רותי גפני, ראש החוג. "היתרון שלנו הוא שאנחנו מאמינים בחיבור של הסטודנטים לעולם התעסוקה, מבלי להתפשר לרגע על הסטנדרטים האקדמיים. הסטודנטים יודעים שהם באים לעבוד קשה, אבל שההשקעה הזו תשתלם".

הביקוש לקורס המיוחד היה גבוה מהמצופה והמכסה התמלאה תוך מספר ימים. בין בכירי הבנק שישמשו כמרצים בקורס נמצאים גם מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO), ד"ר יואב אינטרטור; מנהל אגף התשתיות, ד"ר רונן יוכפז; וה- CDO, שחר מרקוביץ.