ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל אישרה את ההסדר בין רשות מקרקעי ישראל לקק"ל שבעקבותיו מעל 10,000 חוכרים על קרקעות קק"ל יוכלו להירשם בטאבו כבעלים – ללא תמורה

ח"כ איתן כבל
ח"כ איתן כבל

10,000 חוכרים על קרקעות קק"ל יוכלו להנות בקרוב מהקניית בעלות מלאה על דירתם זאת בעקבות עסקאות חליפין בין קק"ל למדינת ישראל שאושרו לאחרונה בהנהלת רשות מקרקעי ישראל

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל: זו בשורה של ממש לחוכרים על קרקעות קק"ל שיאפשר ל 10,000 בתי אב לקבל בעלות מלאה על דירתם בדומה למאות אלפי חוכרים אחרים על קרקעות המדינה, שקיבלו את הבעלות ללא תמורה. אנו מודים לקק"ל על התגייסותה לקידום ההסכם ועל שיתוף הפעולה שזכינו לו מצדה.

במסגרת עסקאות החליפין שאושרו, תעביר קק"ל למדינת ישראל קרקעות שבבעלותה בשטח של 1,124 דונם במרחבי ירושלים, ת"א ומרכז. מדינת ישראל מצידה תעביר לקק"ל 2 חלקות שבבעלותה בשטח זהה בדרום הארץ בתחום המועצה האזורית מרחבים.

זהו פיילוט ראשון של רמ"י והקק"ל שלאחריו תועבר במתכונת דומה הבעלות בקרקעות בחליפין בין המדינה לקק"ל ובין קק"ל למדינה, בכדי לאפשר לחוכרים במקרקעי קק"ל לקבל בעלות על נכסיהם בהתאם לרפורמה.

במקרקעין האמורים ממוקמים מעל עשרת אלפים נכסים למגורים וכתוצאה מהמהלך חוכרים רבים העומדים בתנאים יזכו לקבל בעלות על נכסיהם ללא תמורה בלחיצת כפתור בממשק מקוון.

בין הנכסים עליהם תוקנה הבעלות נכסים בבניה רוויה וצמודת קרקע בירושלים בתל אביב ובעוד ישובים במרכז הארץ.

בימים הקרובים תצאנה הודעות לחוכרים העומדים בתנאים ושנכסיהם נכללים במקרקעי החליפין.