כיכר רבין בתל אביב ארחה אמש רביעי 20/7 בפעם הראשונה בתולדותיה את הכדור הפורח המפורסם בעולם ויצירת האמנות המעופפת היחידה בעולם- THE HEADאשר הובאה על ידי חברת סקיי טרק לכיכר רבין, המקום המסמל יותר מכל את הקרע בעם, בכדי לגרום לכולנו לחשוב במקום לשנוא

 הכדור הפורח המפורסם בעולם במצדה. צילום:  אלי עמיר סקיי טרק כדורים פורחים
הכדור הפורח המפורסם בעולם במצדה. צילום: אלי עמיר סקיי טרק כדורים פורחים

כדור פורח ייחודי זה, המכונה "הראש החושב", הינו יצירת האמנות המעופפת היחידה בעולם, פרי עמלו של האמן השוודי המוערך Peter Helbom (1941-2011 ) אשר הורכבה בסוף שנות ה-80, מאלפי פאנלים של בד, שמטרתם עפ"י תפיסת האמן "ליצור ראש אנושי כל כך גדול עד שישפיע על מחשבות האנשים".

"הראש החושב" נוצר כדי להיות הרבה יותר מכדור פורח ומקדם מסרים של שלום וסולידריות אנושית, בכל מקום אליו הוא מגיע ברחבי העולם. הבלון נוצר עם תווי פנים כלליים מאוד והוא נקי מצבע, דת וקונפליקטים. הוא עוטה הבעה שלווה ומעוררת השראה. הראש החושב מייצג את המין האנושי ללא הפרדת גזע, מין ודת, ללא קליפות ודעות קדומות, וגורם לנו להבין שמתחת לכל השכבות- כולנו בני אדם. הסלוגן שהראש החושב מקדם הוא "Use your head - follow your hart" (השתמש בראש - לך אחרי הלב) ומכוון לכך שאנו נוטים להשתמש פחות מידי בראש שלנו.

הטייס אייק וויסר מהולנד, הינו הטייס הראשון בעולם שחצה את הקוטב הצפוני בכדור פורח. לאייק הטייס ההולנדי סיפור מרתק: עם מותו של האמן הבלון פשוט "נשכח" בהאנגר של ציוד בלונים ישן באנגליה.

בעולם הבלונים "הראש החושב" הפך למיתוס, אף אחד לא ידע היכן הוא נמצא ולאט לאט הוא הפך ממציאות לאגדה.

בתחילת העשור השני של שנות האלפיים התגלגלה השמועה לאוזניו של הטייס ההולנדי ההרפתקן אייק וויסר שהבלון נמצא במחסן ישן באנגליה והוא יצא לחיפוש אחר הבלון.

לבסוף אייק מצא את ה"ראש החושב", רכש אותו, שיפץ אותו באותו מפעל כדורים פורחים בו הוא יוצר מעל ל20 שנה מוקדם יותר והחזיר אותו לחיים תוך כדי שהוא מאמץ את המסר של ה"ראש החושב" ומטיס אותו ברחבי העולם על מנת לגרום לאנשים "להשתמש בראש - וללכת אחרי הלב".

ניתן יהיה לראות את הכדור המפורסם בעולם בפסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי בפארק הבשור ב- 21-22 ביולי יחד עם עוד עשרות כדורים פורחים ייחודיים.

במהלך ימי הפסטיבל, כ-16 כדורים פורחים מרהיבים וייחודיים יכסו את שמי צפון הנגב בחגיגה משפחתית מסעירה עם שלל פעילויות ומופעים עוצרי נשימה.