בחירה של רכב מנהלים היא משימה קשה בגלל ההיצע הרחב וההבדלים הגדולים בין הדגמים. על מנת להתגבר על הבעיה רצוי להבין מה מאפיין רכב כזה ולשים דגש על המפרט הטכני, הביצועים והערך המוסף

"רכב מנהלים" הוא מושג שנועד לתאר רכב יוקרתי שיכול לשמש גם כסמל סטטוס. למרות הזיהוי של הרכב עם נבחרי ציבור, דרגים מקצועיים ומנהלים בכירים, דגמי המנהלים עומדים בפני עצמם וקורצים לבעלי משפחות ואנשים פרטיים. ההוכחה לכך היא כמות רכבי המנהלים על כבישי הארץ והביקוש הגבוה מצד עובדים זוטרים. שוחרי ביצועים מוכנים לשלם תמורת התענוג, ואחוזי המכירות עולים בעשרות אחוזים מדי שנה.

הדגש ברכב מנהלים הוא בדרך כלל על נפח מנוע גדול של 2,000-3,500 סמ"ק, עיצוב פנימי אקסקלוסיבי וטכנולוגיות חדשניות לשמירה על נוחות. כמו כן, ברכבי מנהלים ניכרת השקעה בבידוד אקוסטי והפחתת רעשים חיצוניים. חלק מהתכונות של רכבי מנהלים נמצאות גם ברכבים משפחתיים רגילים, אך קשה למצוא דגמים שמרכזים את כל היתרונות תחת קורת גג אחת.

מבחינת הצרכן, הדילמה העיקרית נובעת מההיצע הרחב של דגמי המנהלים. הימים שבהם היו רק 2-3 דגמים מובילים של רכבי מנהלים הסתיימו, והתחרות לא תמיד פועלת לטובת נהגים שלא מכירים את הענף. הפתרון הוא קודם כל לזהות את רכבי היוקרה ולהשוות רק בין דגמים ששייכים לאותה קטגוריה: לאחר מכן ניתן להיכנס לעובי הקורה, לבדוק את המפרט הטכני ולוודא שהרכב יכול לעמוד בסטנדרטים הנדרשים מבחינת ביצועים.

עיצוב, בטיחות, ביצועים ומפרט – פרמטרים להשוואה בין רכבי יוקרה

אחרי שמורידים את השיקול הכלכלי ומגדירים מסגרת תקציב של כמה מאות אלפי שקלים לפחות, רצוי לבחור רכב מנהלים לפי העיצוב. השאיפה היא למצוא רכב שמסוגל לתת מענה על צרכים פונקציונאליים וגם להציע ערך מוסף אסתטי. רכבים כאלה מתאפיינים בגימור יוקרתי, מושב אחורי רחב ומפנק וגימורי כרום שמדגישים את השעונים שבלוח המחוונים. לא כדאי להקל ראש בחשיבות העיצוב הפנימי והחיצוני של רכב מנהלים, כי הוא אמור לבצע את תפקידו ככלי מיתוגי. עם זאת, העיצוב לא אמור לבוא על חשבון הבטיחות.

רכבי מנהלים מומלצים כמו chrysler 300 ודומיהם עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר של בקרת איכות ובטיחות. הם כוללים משענות ראש להגנה על הנוסעים, בקרת יציבות אלקטרונית ומערכת עזר לחניה. כמו כן, רכב מנהלים שמכבד את עצמו ואת בעליו צריך לעבור בהצלחה את מבחני הריסוק של ארגוני הבטיחות השונים בעולם.

אפשר להתרשם מהביצועים של רכב יוקרה אפילו על הנייר ובלי להתחייב לדגם מסוים. את הפרמטר הזה בודקים לפי סוג המנוע, מהירות התאוצה, כמות ההילוכים וסוג המתלים. רכב מנהלים שמסוגל להתמודד עם כל תנאי הדרך יכלול מתלה קדמי, בולמי זעזועים, קפיצים וגיאומטריית מתלים מאוזנת לשיכוך שיבושי הכביש.

לבסוף, לא ניתן לבחור רכב מנהלים בלי לבדוק את המפרט הטכני. אין סיבה להיבהל מהמפרט המפורסם על ידי היצרן ותמיד אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מושגים לא ברורים. בנוסף, המפרט הטכני של רכבי יוקרה מסודר בצורה נוחה ונגישה. תחילה מפורטים נתונים על המנוע (הספק, הספק מרבי ומומנט מרבי), לאחר מכן נמנים הביצועים (מהירות מרבית, תאוצה 0-100 קמ"ש, תצרוכת דלק וכדומה) ולבסוף נרשמים מידות ומשקלים.

מי שכבר מחליט על דגם מסוים ומעוניין לשדרג אותו יכול להשתמש במפרט הטכני כדי לבדוק את האבזור הפנימי והחיצוני. תצרוכת הדלק בכל מקרה מפורסמת על פי נתוני היצרן, בעוד הריפוד הפנימי לרוב משתנה על פי הצבע החיצוני.