כ-200 תושבים ופעילי סביבה הפגינו נגד כריתת חורשת העמל ברמת השרון: "ריאות ירוקות אסור לכרות!"

כלים
כ-200 תושבים ופעילי סביבה הפגינו נגד כריתת חורשת העמל ברמת השרון: "ריאות ירוקות אסור לכרות!"
כ-200 תושבים ופעילי סביבה הפגינו נגד כריתת חורשת העמל ברמת השרון: "ריאות ירוקות אסור לכרות!"

הפגנה סוערת נגד תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון לכרות את חורשת העמל – הריאה הירוקה של מרכז רמת השרון. פעיל במאבק נכנס ללשכת ראש העיר וביקש ממנו לצאת לדבר עם המפגינים – אבל נתקל בסירוב. ארגון הסביבה "מגמה ירוקה" מצטרף למאבק נגד כריתת החורשה

קבוצת "משמר החורשה" שהוקמה ע"י תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, לכרות את חורשת העמל, קיימה הפגנה סוערת מול בניין העירייה נגד כריתת חורשת העמל.

כ-200 מפגינים קראו לראש העירייה "רד מהעץ". המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: “גרובר, רד מהעץ", “לא כורתים 150 עצים", “לא מוותרים על חורשת העמל", “ריאות ירוקות אסור לכרות". בין המפגינים היו גם ילדות וילדים רבים, שנשאו שלטים: “איפה נשחק?”, ו"ריאות ירוקות הן חמצן".

במהלך ההפגנה התחוללה דרמה כאשר תושב רמת השרון ואחד ממובילי המאבק, אלי יור, שהשתתף בהפגנה, נכנס ללשכתו של ראש העיר, אבי גרובר, וביקש ממנו לצאת מבניין העירייה ולשוחח עם המפגינים. גרובר סירב לדיאלוג עם המפגינים ונשאר בלשכתו.

בתוך כך, הודיע מור גלבוע, יו"ר ארגון "מגמה ירוקה" – הארגון הסביבתי הגדול והפעיל בישראל – כי הארגון תומך במאבק ובהפגנה גד כריתת החורשה.

150 עצים, קיפודים, עטלפים, נקרים ויונקי דבש

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר (הרובע האורבני של מרכז רמת השרון) ואחת החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה.

עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר קטן במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון, כמו מורשה והאזור הצפוני של העיר.הקמת בית ספר נוסף במרכז רמת השרון בהכרח תחמיר את עומסי התנועה הכבדים ברמת השרון ובסביבותיה.

"העירייה מתנהלת באופן חלמאי וחסר אחריות. בכל העולם מתגייסים לשמר את הריאות ירוקות ופה הולכים לכרות את האחרונה", אומרת דנית ניצן, תושבת רמת השרון וחברת ועד הפעולה של "משמר החורשה" נגד כריתת החורשה, "מדובר בצעד בלתי-הפיך, הרי את החורשה אי אפשר יהיה לנטוע מחדש לאחר שייבנה עליה בית ספר, שבהכרח יהפוך לפיל לבן באזור צפוף שבו יש גם כך שלושה בתי ספר סמוכים אלה לאלה. אני לא מבינה את אבי גרובר, נדמה שהוא פועל מתוך לחץ בלי לחשוב, בלי לדון ובלי לחפש חלופות, ויש חלופות רבות וטובות יותר".

"ההחלטה לכרות את החורשה התקבלה בחופזה, בלא מחשבה ובלי הליך תכנוני רציני", אומר האדריכל עופר מיארה, תושב רמת השרון וחבר ועד הפעולה של משמר החורשה, "היא תכניס את העירייה לתסבוכת משפטית, היא לא הגיונית מבחינה תכנונית וסביבתית, ואם תיושם, לא יהיו שם לא בית ספר, לא חורשה, אלא רק בכייה לדורות ובזבוז כסף, אנדרטה לכשל בקבלת החלטות".