SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון חתמה את "שבוע הנדסת מכונות" באירוע – Dead Sea Competition במהלכה הציגו סטודנטים שנה שלישית במכללה את הרובוטים הנעים שבנו.

כלים
מלצר ימי עושה את דרכו למתרחץ. קרדיט SCE
מלצר ימי עושה את דרכו למתרחץ. קרדיט SCE

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון מתכוננת לסיום שנת הלימודים באירועים וכנסים מחלקתיים. בשבוע שעבר ציינו את "שבוע הנדסת מכונות" שהגיע לסיומו באירוע Dead Sea Competition. בתחרות הציגו הסטודנטים שנה שלישית, כחלק מקורס Project Oriented, רובוטים מבוקרים לסביבה מימית שמטרתם להביא משקאות למתרחצים בים. שם התחרות היה בהתאם – "מלצר על המים".

הסטודנטים ירדו לים המלח שם הציגו בפני ועדת שופטים, מהמכללה ופרופסורים אורחים, את המכונות ההנדסיות שיצרו. המכונות היו חייבות לעמוד בכמה קריטריונים כמו יכולת שיוט אוטונומית במים, הפעלה אוטומטית, ויכולת נשיאת משקאות. הפרויקטים בוצעו בשיתוף פעולה עם מסלול מכטרוניקה, אשר היו אחראיים על השתלת הרכיבים האלקטרוניים. כך הרובוט מסוגל לזהות מרחוק את המשתמשים ולהגיע עד אליהם באופן אוטומטי. הסטודנטים קיבלו ליווי והנחייה במהלך הקורס ממומחים בתחום הנדסת המכונות, מכטרוניקה ועיצוב תעשייתי.

בין הרובוטים היה אפשר למצוא כאלה שמסוגלים להביא קרם הגנה, מים, או בירות. חלק מהסטודנטים הוסיפו על הסירה גופי קירור ואלה אף הצליחו להעביר למתרחצים גלידות וקרטיבים. כל "מלצר ימי" שכזה עוצב בהתאם לקהל המשתמשים והעיצובים נעו מגוף של יאכטה ועד סירת קוקוסים טרופית.

ד"ר גדליה מזור, דיקן הנדסת מכונות, ציין "בשונה משנים קודמות, השנה השתתפו לראשונה שני מסלולים, מהמחלקה להנדסת מכונות, בתחרות - מסלול מכטרוניקה ומסלול תיכון ועיצוב המוצר כחלק מקורסי ה- Project Oriented אותם הם לומדים. הקבוצות השונות היו מורכבות מסטודנטים משני המסלולים ומטרתן הייתה לבנות "מלצר על המים" שנע באופן אוטונומי מנקודה לנקודה ומגיש משקאות או מזון למתרחצים. הפרויקטים נשפטו על ידי פאנל שיפוט בינ"ל מארה"ב, הודו ופורטוגל, ותרמו רבות ליכולת התכנון של הסטודנטים ובלמידה איך הופכים רעיון למוצר סופי בעבודת צוות של מהנדסים מדיסציפלינות שונות".