בעידן כלכלי כמו זה שאנחנו מצויים בו אנשים רבים מחפשים אופציות לפרנסה נוספת, כזאת שתוכל להשלים את הקיימת ולתרום לכלכלה המשפחתית כך שלמשפחה יהיו אפשרויות רבות יותר.

ישנם גם יחידים שמתקשים לכלכל את עצמם בדרכים הרגילות ומעוניינים לפנות לאפיקים רווחיים יותר. אופציה פופולרית לעשות זאת היא מסחר בבורסה. נכון שמדובר בתחום מורכב שרבים גם נכשלים בו, רבים גם נכשלים בו, אך לצד הסיכונים, אפיק זה מציע גם הזדמנויות מעניינות ע"י ביצוע אסטרטגיות מסחר מתקדמות.

כיום ישנם לא מעט אפיקים בהם ניתן לבצע מסחר בבורסה: מניות, אגרות חוב, כתבי אופציה וכו', כאשר אחד האפיקים המעניינים והמושכים ביותר הוא השקעה באופציות מעו"ף. מאמר זה יסביר על אופציות מעו"ף ועל המסחר בהן.

מסחר באופציות מעו"ף

מהן אופציות מעו"ף? "מעו"ף" הם ראשי תיבות של מכשירים עתידיים ופיננסיים. אופציית מעו"ף היא נייר ערך הנסחר בבורסה אשר כוחות השוק קובעים את מחירו. ניתן לסחור באופציה זו (קניה/מכירה) עד למועד הפקיעה שלה. כולנו שמענו בחיינו את המושג "מדד המעו"ף" – מדד זה משקלל את השערים של 25 המניות הגדולות בבורסה בת"א (ולכן נקרא גם "מדד ת"א 25").

באופן כללי, "אופציה" במסחר היא חוזה שמקנה זכות למכור או לקנות את נכס הבסיס, עד למועד מסוים, במחיר מסוים. יש אופציות Put, אשר מקנות את הזכות למכור את הנכס בתאריך הפקיעה, ואופציות Call, המקנות את הזכות לרכוש את נכס הבסיס בתאריך הפקיעה. הרכישה או המכירה תמיד ייעשו במחיר מימוש האופציה, שהוא המחיר שנקבע מראש. אם במועד שנקבע ערכה של האופציה יהיה שלילי היא תימחק, ואם יהיה חיובי, ישולם כסף עבורה.

האם כדאי להשקיע באופציות מעו"ף?

מסחר באופציות מעו"ף יכול להיות רווחי מאד. עם זאת, כדי לרכוש או למכור אופציות מעו"ף נדרשת הבנה עמוקה ומקיפה של התחום. מדובר בתחום שנחשב מסוכן למדי למי שאינו מבין בו, ולכן מי שמתעניין כדאי שייקח קורס אחד לפחות, אם לא יותר, כדי "ללמוד את השפה" של מסחר באופציות מעו"ף, להבין את המשמעויות, ולדעת איך להתמודד עם כל מיני מצבים. יתרה מכך, גם מי שלמד, מוטב שלא יצלול ישר למים העמוקים אלא יתחיל עם כמויות קטנות עד שיפתח שיטה יציבה ויתחיל להרוויח בקביעות.

מנגד, אם הקפדתם ללמוד ולהתנסות "בקטנה" לאורך זמן, ואתם מרגישים מוכנים להתמודדות האמיתית, השקעה באופציות מעו"ף יכולה להיות מאד רווחית עבורכם וזאת בזכות המינוף של אופציות אלה: המינוף הוא פי 100(!), כלומר עלייה של 10 נקודות, משמעותה היא רווח של 1000 ש"ח. יתרון נוסף של אופציות מעו"ף הוא שניתן לסחור בהן מהמחשב האישי מהבית.

החלטתם ללכת על זה? אל תשכחו ללמוד הרבה, להתייעץ עם אנשים המנוסים בתחום, ולהתחיל בקטן – ומי יודע, אולי יום אחד תרוויחו בגדול.