בישראל פועלות חברות השמה לעובדים במשרות כלליות וחברות המתמחות בהשמת עובדים בענפי משק מסוימים.

כלים

חברות השמה בתחום הייטק הן חברות המתמקדות במיון מועמדים ובהתאמתם למשרות בענפי ההייטק והביוטק. לחברות אלו מאגר איכותי של מהנדסים, תכניתנים, מנהלי פרויקטים ומומחים לאבטחת מידע, מתוכו נבחרים וממוינים המועמדים למשרות המבוקשות. חברות אלו מעסיקות יועצים ומראיינים המתמחים בהשמת עובדים בענפי הייטק, המיומנים לברור את המועמדים על פי הסטנדרטים המקצועיים המבוקשים על ידי המעסיקים, ולהפנות את המועמד למשרה המתאימה לכישוריו ולמעמדו המקצועי.

מיון מועמדים על ידי חברות השמה בהייטק

הייטק הוא מהתחומים פורצי הדרך בישראל ומועמדים רבים מעוניינים להתקבל למשרות מתגמלות בתחום ההתמחות שלהם. חברת השמה מרכזת את נתוני המועמדים בהתאם למשרות הרלוונטיות לתחום התמחותם. על מנת לגייס מועמדים איכותיים, חברת ההשמה מציעה משרות מתגמלות בהתאמה מדויקת ככל האפשר, הן לדרישות התפקיד והן לתנאים שמציין המועמד בפרופיל שלו ובראיונות שמקיימת החברה. אנשי המקצוע של החברה משקללים את הנתונים של המועמדים באופן המדויק ביותר, כך שניתן להפנות אותם למשרה המתאימה. במצב שבו ישנם מועמדים רבים למשרה מסוימת, החברה יכולה לסנן את המועמדים בהתאם לרף הנתונים שבידיה. מאחר שהאינטרס של כל הצדדים הוא התאמה מירבית של המועמד למשרה שמציע המעסיק, מספקת חברת ההשמה ייעוץ למועמדים, הכוונה ולעתים אף סדנאות מיוחדות למחפשים עבודה בתחום.

כל הצדדים מורווחים בהשמת עובדים בהייטק

חברת השמה המתמחה בענפי הייטק בונה מערכת של יחסי אמון עם לקוחותיה, לרוב חברות בתחום התעשייה, האלקטרוניקה והמחקר. התשלום מועבר לחברה מהמעסיק לאחר קבלת המועמד לעבודה. כל קליטה של עובד הייטק שהתקבל דרך חברת ההשמה היא רווח לחברה, כאשר גובה התשלום הוא בהתאם לגובה השכר. על חברת השמה לשמור מחד על מאגר איכותי של מועמדים איכותיים וזמינים, ומאידך – לוודא שהנתונים של המועמד מתאימים למשרה שמוצעת דרך חברת ההשמה על ידי המעסיקים. לכן, המטרה היא ליצור מאגר של עובדי הייטק איכותיים שאותם אפשר להפנות למשרות שלהן פוטנציאל גבוה לקבלת המועמד לעבודה. מחפשי עבודה בכירים ומקצועיים בתחום ההייטק יכולים להירשם בחברת ההשמה ללא תשלום, כאשר החברה מלווה את המועמדים, ממיינת את נתוניהם ומפנה אותם לראיונות עבודה במפעלים, בארגונים ובחברות הייטק.

תהליך פנייה לחברת השמה

את קורות החיים הנשלחים אל חברת השמה מומלץ להפנות למשרות בתחומי המקצוע הרלוונטיים בהם מתמחה המועמד. קובץ קורות החיים מוכנס למאגר המועמדים של החברה וחשוב לשמור על המבנה הנכון של הקובץ. טופס נוסף שנשמר במאגר הוא פרופיל המועמד, שבו אפשר להוסיף פרטים רלוונטיים וניתן בדרך כלל לעדכנו. קורות החיים ששולח המועמד מתקבלים על ידי יועץ או מראיינת, הפונים למועמד לבדיקת הרקע הכללי. תהליך ההתאמה כולל ראיונות, שאלונים וייעוץ, במטרה למצוא למועמד את התפקיד ואת סביבת העבודה המתאימים מתוך מגוון המשרות המוצעות בענפי ההייטק הרבים. לאחר שהמועמד נשלח למשרה, מומלץ לעדכן את אנשי חברת ההשמה בתהליך המשא ומתן עם המעסיק שיכול להיות מהיר או ממושך. ישנם מקומות עבודה בתחום ההייטק המקבלים את כל הנתונים הדרושים להם מחברת ההשמה, ולעומתם יש מעסיקים אחרים שמקיימים תהליכי מיון נוספים במסגרת מקום העבודה.