הותמ"ל (ועדה למתחמים מועדפים לדיור במשרד האוצר) החליטה היום להפקיד את תכנית המקודמת ע"י רשות מקרקעי ישראל בישוב טמרה לבניית 1600 יח"ד במזרח הישוב. התכנית קודמה בשיתוף מלא עם עיריית טמרה ונתמכת על ידה באופן מלא. 90% משטח התכנית מצוי על קרקעות מדינה והיתר על קרקע פרטית דבר שיאפשר שיווק מהיר יחסית לאחר אישור התכנית

תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת 1600 יח''ד בטמרה
תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת 1600 יח''ד בטמרה

הישוב טמרה סובל ממצוקת דיור של משפחות מחוסרי קרקע. יתרונה של התכנית הוא שהיא תאפשר תוספת אוכלוסייה של כ- 6,000 נפש ובכך ינתן מענה על מצוקה זו.

גודל המגרשים ומספר יחידות הדיור מותאם לאוכלוסיית הישוב ולשיווק המקובל בו ובמגזר.

השכונה החדשה תואמת לתכנית המתאר של הישוב ולמאפייני המגורים הייחודים בו. רוב מגרשי המגורים המוצעים כוללים 4 יח"ד.

בנוסף, לאורך השדרה המרכזית תוכננו מגרשים משולבים למגורים ומסחר בקומת הקרקע. במקומות בהם הטופוגרפיה תלולה תוכנו מבנים בבנייה מדורגת בצפיפות גבוהה יותר.

בישוב תמהיל בנייה מגוון וגמיש , בינוי המתחשב בטופוגרפיה, מערכת שבילים להולכי רגל שנועדה לקצר מרחקי הליכה, שטחי ציבור המפוזרים ברחבי השכונה.

שילוב מסחר בחזית מבני מגורים לאורך הכביש הראשי בשכונה כשמעליו קומות מגורים.

התכנית מקצה שטח של כ- 43 דונם למבני ציבור וכ- 51 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים.

מערך הכבישים שהתכנית מציעה מבוסס על הטופוגרפיה התלולה של אזור זה, ובמרכזו כביש ראשי שהינו חלק מכביש הטבעת ההיקפי. המגרשים לאורך כביש זה משולבים במסחר ומגורים והגישה אליהם נוחה.

התכנית קודמה ע"י צוות התכנון רונאל- לזר אדריכלים (דני לזר ודפנה מתוק)

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "ברצוני להודות למנהל מרחב צפון- תמיר ברקין, למתכננת מרחב צפון- עידית הוברמן ולצוות התכנון על קידום יעיל, מקצועי וראוי של התכנית ותיאומה מול הגורמים הרבים ליצירת מוצר תכנוני איכותי. תכנית זו מהווה המשך ישיר של מגמת הרשות לקידום התכנון למגורים ביישובי מיעוטים על מנת לענות על המצוקה הקיימת בישובים אילו ולהתאים את התכניות לצרכי האוכלוסייה ולצביון הישוב והמגזר.

התכנית מאפשרת מימוש כמות נרחבת של יחידות דיור באופן שיסייע הן לישוב, הן למגזר והן למדינת ישראל כולה כחלק מטיפול תכנוני ושיווקי במשבר הדיור. התכניות שמקדמת רמ"י במגזר המיעוטים מתואמות באופן מלא עם הרשויות ת המקומיות, נתמכות על ידן ועל כך תודתנו והערכתנו."