מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו הבוקר מבנה בלתי חוקי שהוקם כפלישה לאדמות המדינה בירושלים. הסגת גבול באדמות המדינה היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
רשות מקרקעי ישראל פינתה פלישה לאדמות המדינה בירושלים
רשות מקרקעי ישראל פינתה פלישה לאדמות המדינה בירושלים

מדובר באדמות מדינה בניהול רשות מקרקעי ישראל, אשר פולש הקים בהן מבנה בלתי חוקי בעבר. הפולש נטש את הבניין ובמקומו נכנסה לשטח קבוצת בני נוער.

לאחר איתור הפלישה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל התברר כי המבנה מחובר לחשמל בחיבור פיראטי המהווה סכנת נפשות. המפקחים מסרו למחזיקים במבנה התראה שהקציבה להם 7 ימים להתפנות מהשטח, אך הם לא צייתו לה. רשות מקרקעי ישראל פנתה פעמיים לעיריית ירושלים בבקשה לטפל בנושא אך הנושא לא טופל.

בנוסף, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה במשטרת ירושלים על הסגת גבול באדמות המדינה, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מאחר שהפולשים לא צייתו להתראה הוציאה נגדם רשות מקרקעי ישראל צו סילוק פולשים המקציב למסיגי הגבול 30 יום לפנות את הקרקע. בסוף תקופה זו הקציב להם צו נוסף 45 יום נוספים לפנות את הקרקע, אך המבנה לא פונה.

בעקבות זאת, הגיעו הבוקר מפקחי רשות מקרקעי ישראל לשטח ופינו את הקרקע תוך שהם מנתקים את החיבור הפיראטי לרשת החשמל. המבנה הבלתי חוקי נהרס והקרקע הושבה למאגר הקרקעות הציבורי.

"מדובר בפינוי והריסה של מבנה במסגרת צו סילוק פולשים. במקרה זה ניתנה לעיריית ירושלים שהות מיוחדת למצוא מקום חליפי לפעילות, משלא עמדו בזמנים בוצע הצו. מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים ברחבי הארץ ופועלים באופן תמידי כנגד מסיגי גבול המנסים לגזול את הקרקע הציבורית, לטובת הציבור כולו", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל.