אושרו בקריאה טרומית בכנסת: הצעות החוק המבקשות לבטל את כפל הביטוחים בספורט. יוזמי החוק, חברי הכנסת יואל רזבוזוב ומיקי זוהר: "החוק יחסוך להורי ישראל מאות מיליוני שקלים בשנה"

ח"כ יואל רזבוזוב: "זהו חוק אשר יחסוך להורי ישראל מאות מיליוני שקלים בשנה, ובכך יקל על יוקר המחייה
ח"כ יואל רזבוזוב: "זהו חוק אשר יחסוך להורי ישראל מאות מיליוני שקלים בשנה, ובכך יקל על יוקר המחייה

היום אושרו פה אחד, הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת יואל רזבוזוב (יש עתיד) ומיקי זוהר (ליכוד) המבקשות לבטל את כפל הביטוחים שהורים משלמים על חוגי הספורט, ובכך תחסוך לכל זוג הורים מאות שקלים בשנה.

כידוע, בחוק הספורט, מחויב כל מי שמארגן פעילות הקשורה לספורט לבטח את העוסקים בספורט והעלות הכספית מתגלגלת להורי הילדים. אלו נדרשים לשלם על כך למעלה ממאה שקלים לכל ילד, על כל חוג בשנה.

כל זאת על אף שמתוקף חוק לימוד חובה, כל מי שזכאי לחינוך בחינם, זכאי גם לביטוח על כל פעילות שהיא, גם לאחר שעות הלימודים.

על כן, בהצעת החוק, מבקשים חברי הכנסת להוריד את החובה בתשלום הביטוח מתוקף חוק הספורט. זאת משום שהכיסוי הביטוחי בו הוא קטן יותר, מאשר זה, המחייב חוק לימוד חובה.

ח"כ יואל רזבוזוב: "זהו חוק אשר יחסוך להורי ישראל מאות מיליוני שקלים בשנה, ובכך יקל על יוקר המחייה. כשיעבור החוק, ההורים לא יאלצו עוד לשלם מאות שקלים מיותרים עבור ביטוח שכבר יש לילדיהם – זאת משום שכל תלמידי ישראל מבוטחים בביטוח שמכסה את כל הפעילות שלהם, גם לאחר שעות הלימודים".

ח"כ מיקי זוהר: "אני שמח שכנסת ישראל ושמשרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב הכיר באבסורד הקיים היום בחוק הספורט לפיו ספורטאים מבוטחים בביטוח כפול ומיותר כאשר הנטל הכלכלי נופל בעיקר על ההורים. התיקון לחוק ימנע נטל כלכלי מיותר הן מההורים והן מאגודות הספורט".