מטופל בן 69, נהג משאית בעברו, סבל במשך תקופה ארוכה מכאבים עזים בגב תחתון, שהקשו עליו בתפקוד היומיומי אפילו בפעולות פשוטות כביכול ולאחר שעבר סדרת טיפולי טווינא במרפאת כללית רפואה משלימה בטבריה, חל שיפור ניכר במצבו והוא חזר לתפקד כמעט באופן מלא. בתום הסדרה, בישר, "אני מרגיש מצויין!"

כלים
רחל פינטו. צילום- יגאל פינטו
רחל פינטו. צילום- יגאל פינטו

"המטופל הגיע למרפאה במצב לא טוב... הוא היה כפוף מאד והתקשה להרים את ראשו ואף להביט קדימה", מספרת מטפלת במרפאת כללית רפואה משלימה בטבריה רחל פינטו, על מטופל גבר בן 69, ומוסיפה, "מצבו היה חמור, עד כדי כך שאשתו סייעה לו בביצוע פעולות פשוטות ובהן: שריכת שרוכים וסייעה לו להתלבש, כאשר, גם במהלך הלילה הכאבים לא הרפו והוא לא הצליח להרדם, מה שהביא אותו למצב של עייפות יתר. כשמצבו הפיזי החל להשפיע עליו נפשית, הוא הגיע אלינו למרפאת כללית רפואה משלימה בטבריה כדי לנסות לשפר את מצבו הקשה באמצעות טיפול הטווינא".

לדבריה של רחל פינטו, "כבר לאחר מספר טיפולים בטווינא, חש המטופל שיפור משמעותי ואף הצליח לנעול את נעליו באופן עצמאי. במשך כשבוע, עד לטיפול הבא, הכאבים העזים פחתו משמעותית. לאחר סדרת הטיפולים, פחתו הכאבים באופן משמעותי והמטופל הצליח ליישר את גופו ולבצע את הפעולות בהן התקשה לפני הטיפולים".

מטפלת במרפאת כללית רפואה משלימה בטבריה רחל פינטו, מציינת כי, "המטופל מדגיש שהוא מרגיש מצויין. כיום, הוא מגיע לטיפול תחזוקה אחת לשבועיים, איננו סובל מכאבים ומתרגל בפיקוח שלי תרגילים שיסייעו לו לשמור על מצב פיזי תקין".

טיפול הטווינא מתאים לטיפול בבעיות אורתופדיות ובכאבים במערכת השלד והשרירים. טיפול זה גם מסייע לטפל בבעיות במערכת העיכול, מערכת הנשימה ובעיות הקשורות למערכת הפריות. משך הטיפול כ- 45 דקות.