יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע היום לסיור בעיר דוד בירושלים. לפיד הוזמן על ידי מנכ"ל האתר, דודלה בארי, לביקור מיוחד בחפירות הארכיאולוגית במקום שחושפות את ההסטוריה של העם היהודי. בסיום הסיור המרגש אמר לפיד : "המקום הזה, האהבה שאתם משקיעים בו, הקסם השורר בו, הם ההוכחה לכך שהחורבן הוא תמיד זמני והבנייה היא ניצחית"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע היום לסיור בעיר דוד בירושלים
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הגיע היום לסיור בעיר דוד בירושלים

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד הגיע היום (27.6.16) לסיור בעיר דוד יחד עם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) את הסיור ערך מנכ"ל עיר דוד, דודלה בארי . בארי ערך סיור מפורט ללפיד ולוי בין האתרים ההסטורים, הסביר להם על תהליך החפירות ועל המשמעות ההסטורית של המקומות והממצאים שהתגלו בעיר דוד בינהם מערכת המים התת-קרקעית מהתקופה הכנענית, בור ירמיהו והרחוב ההרודיאני - הרחוב המרכזי של ירושלים בתקופת בית שני שהתגלה לאחרונה.

דודלה לקח את לפיד ולוי לראות את החפירות המרגשות לחשיפת הרחוב ששימש את עולי הרגל לעלייה לבית המקדש ושחיבר בין בריכת השילוח לבין בית המקדש. הם שמעו על תהליך החפירות הארכיאולגיות במקום, נפגשו עם הארכיאולוגים שחשפו לאחרונה את רחוב עולי הרגל ושמעו מהם על ההתרגשות בגילוי פרטים הסטורים מימי בית שני והעם היהודי בעבודתם.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר: "בכל ביקור שלי בעיר דוד, אני מתרגש מחדש וחוזר אחורה בזמן. כל אבן וכל מרצפת מדברות אלי ומזכירות לי סיפורים מהשנים הרבות בהן שירתי בירושלים וכל מגע הוא נגיעה בהיסטוריה של העם היהודי. קשה שלא לקבל פרופורציה על ימינו אנו כשצועדים ברחוב ההרודיאני, שהיה הרחוב המרכזי בתקופת בית שני וקשה שלא לחשוב מה עבר מאז העם היהודי. חשוב שנזכור כל הזמן איזו זכות גדולה נפלה בחלקנו בדורות האחרונים לאחד את העיר ולחזור אליה. ירושלים תישאר לעולמי עד בירתו המאוחדת של העם היהודי. לא שבנו לארצנו אחרי 2000 שנה כדי לאבד אותה שוב".

דודלה בארי מנכ"ל עיר דוד: "שמחתי לארח היום בעיר דוד את יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד ולסייר במקום בו החלה מלכותו של דוד המלך לפני 3000 שנה. הביקור הזה מהווה חיבור בין מנהיגי העבר ומנהיגי ההווה של העם היהודי. אני מאמין שאל המקום החשוב הזה, צריך להגיע כיום כל נבחר ציבור במדינת ישראל ולהתחבר לשורשי האומה".