רוב של 30 תומכים וללא מתנגדים אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ עיסאוי פריג' וקבוצת ח"כים נוספים, המחייבת גם פרסומות ותשדירי שירות בני פחות מחמש דקות בהוספת כתוביות לחרשים

כלים
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ)
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ)

ההצעה עליה חתומים גם חברי הכנסת איתן כבל, יוסי יונה, איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, מיקי לוי מיש עתיד, אילן גילאון ממרצ ועאידא תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, מבקשת לבטל את המצב הקיים בו על פי חוק שידורי טלוויזיה - כתוביות ושפת סימנים, פרסומות ותשדירים בני פחות מחמש דקות לא מחויבים בהוספת כתוביות.

בדבריו במליאה אמר ח"כ פריג': "הצעת החוק עוסקת בעקרון השוויון. שוויון של מי שהם לקויי שמיעה, לצרוך פרסומות ולהחליט לבד אם הן ראויות או לא. לכל אחד ואחת מאיתנו הזכות לנגישות, גם למדיה".

ח"כ פריג' התייחס להסתייגויות שנשמעו בוועדת השרים לחקיקה בדבר מציאת פשרה בין תשדירים באורך של חמש דקות, שנכון להיום מוחרגים מחובת הצגת כתוביות, לבין ביטול ההחרגה החל מהדקה הראשונה כפי שמוצע בהצעת החוק ואמר: "אם מחליטים להנגיש את המדיה ללקויי השמיעה, צריך לעשות את זה מהדקה הראשונה. זכותו של כל אזרח באשר הוא לצפות, לראות ולהחליט מה טוב ומה לא טוב לו. תשדירי הפרסומת מטבעם הם קצרים וללא הרבה מלל, ולכן ההוצאה הכספית של המפרסמים היא מינימאלית".