על שאלה זו תצטרך לתת תשובה מנומקת ועדה מיוחדת בביטוח לאומי * בית הדין לעבודה קיבל ערעורו של כומר שביקש דיון מחודש באי כושר עבודה

כלים
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

אנשי דת עובדים בדרך כלל בשירות קהל מאמיניהם. אבל האם עבודתו של איש דת יהודי או מוסלמי דומה לזו של איש דת נוצרי? התשובה היא ככל הנראה שקיים שוני בין עבודת אנשי הדת .סוגיה זו הגיע לפתחו של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, לאחר שוועדת אי כושר עבודה דחתה את בקשתו של כומר נוצרי להכיר במחלותיו כגורמים לאי יכולתו לעבוד.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לביטוח לאומי ונפגעי גוף, הגיש הכומר השוהה במנזר, ערעור לבית הדין לעבודה. עורך הדין טען בדיון כי במדינת ישראל יש שני מגזרים של אנשי דת "המגזר היהודי והמוסלמי מחד והמגזר הנוצרי מאידך". בעוד שאנשי דת יהודים ומוסלמים עוסקים בענייני הדת כעיסוק מלא ו"עבודה לכל דבר ועניין" ומקבלים שכר חודשי ממשרד הדתות, הרי הכמרים והנזירים "חיים במנזר של הכנסייה, אינם מקבלים שכר עבודה "רק חיים במנזר, אוכלים, שותים ומתפללים" חלק מהם עובדים בהוראת דת בבתי ספר נוצריים ומקבלים על כך שכר עבודה.

לדברי עו"ד אבו ורדה כשהופיע הכומר בפני ועדת הביטוח הלאומי והצהיר "אני עובד" כוונתו היתה שהוא "משתתף במיסה בכנסיה שעה אחת בשבוע" ואין מדובר בעיסוק עליו הוא מקבל שכר. " לוועדה לאי כושר אין מושג מה זה אנשי דת נוצריים" טען עורך הדין והוסיף בהרכב הוועדה צריך להיות לפחות נוצרי אחד שיבין את הבעיה".

הרשמת שגיא דרוקר אישרה בתום הדיון את הסכמת שני הצדדים להחזיר את הנושא לוועדה של הביטוח הלאומי שתשמע את טענות עורך הדין סאמי אבו ורדה, תבחן את המסמכים ותיתן החלטה מנומקת.