חברת סקודיקס (Scodix), המובילה העולמית בתחום השבחות דיגיטליות של דפוס, מדווחת היום על הצלחה משמעותית בתערוכת הדפוס DRUPAשבגרמניה, במסגרתה קיבלה הזמנות בסכום כולל של מעל ל- 100 מיליון דולר. רמת הזמנות זו מהווה זינוק של פי חמש מרמת המכירות של החברה בשנת 2015

המוצר המוביל במכירות של החברה הייתה מכונת ה-Scodix Ultra . מכונה זו מאפשרת הדפסה של עד 9 השבחות נפוצות בעולם הדפוס, תוך כדי חסכון משמעותי בתבניות, רשתות וזמן ההכנה שמיתרגם לעלות לדף. מכונה זו מיועדת בעיקר לשוק הדפוס המסחרי. במקביל, השיקה החברה בתערוכה את ה-Scodix E106, מכונת השבחה דיגיטאלית המיועדת לשוק האריזות. מחיר השוק הצפוי ל-Scodix E106 צפוי להיות כ-1.5 מיליון דולר למכונה. שוק זה צפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות והמעבר לטכנולוגיות השבחה מודרניות, דיגיטליות, מהווה פריצת דרך. המוצר התקבל בהתלהבות רבה ע"י דפסי האריזות ומובילי הדעה העולמיים בשוק זה. מעל ל- 40 הזמנות נרשמו למוצר בתקופת התערוכה - הרבה מעבר לתחזיות האופטימיות ביותר של החברה.

"סקודיקס אחרי תערוכת DRUPAהיא חברה שונה לחלוטין מסקודיקס שהתחילה את התערוכה", אמר רועי פורת מנכ"ל החברה. "מזה זמן, ההדפסה דיגיטלית כבר אינה מהווה יחוד מבדל, ואילו תחום השבחות הדפוס הדיגיטליות הפך לנדבך הכרחי לכל דפס מסחרי, ומהווה בסיס לבידול ויתרון תחרותי. גם בתחום האריזות, התגובות בשוק והמכירות של הפתרון שלנו הוכיחו כי הפתרון שהצגנו מתאים לכיוונים ולאתגרים בשוק זה, וכי הפוטנציאל העסקי הוא אדיר. המודל העסקי של החברה כולל מכירת מכונות דפוס מסחריות ולא פחות חשוב מכך - הכנסות חוזרות ממכירת דיו / פולימר".

סקודיקס מציעה עד 9 השבחות דפוס שונות על פלטפורמה אחת, עובדה המאפשרת להחליף מספר מכונות אנלוגיות, מפעילים, ולחסוך במקום ובאנרגיה מיותרים. טכנולוגיית ההשבחה של החברה מיושמת אחרי הדפוס הצבעוני ומתאימה למגוון רחב של טכנולוגיות הדפסה כגון HP, XEROX, FUJI, LANDA ומכונות דפוס אנלוגיות.

"הוכחה נוספת לאימוץ הטכנולוגיה של סקודיקס היא העובדה שמעל ל- 25 לקוחות קיימים של החברה, בחרו לקנות את המכונה החדשה שלה לאחר שנה או שנתיים מקניית המכונה הראשונה, וזאת כדי להוסיף ביצועים, ויעילות בתחום ההשבחות. מעבר לסיפוק הרב זו תעודת 'אמון' בטכנולוגיה, בחברה ובמודל העסקי שהטכנולוגיה יוצרת" הוסיף רועי פורת.

במהלך התערוכה נחתם הסכם אסטרטגי עם חברת, Avery Denison,חברה מובילה עולמית בתחום התגים ומוצרי מיתוג, לקנייה של 9 מכונות שיותקנו בכל רחבי העולם. הלקוח כבר עובד עם מכונה בודדת של סקודיקס במהלך ששת החודשים האחרונים, במהלכם בדק את הטכנולוגיה ואת הכדאיות הכלכלית של החלפת תהליכי יצור אנלוגיים לתהליך דיגיטלי. "לקוח עם אפליקציה תעשייתית בסביבה תעשייתית שעובדת 24/7 הינו הוכחה לקפיצת המדרגה שעברה החברה" הוסיף פורת.

סקודיקס, נוסדה ב-2007, ומשרדיה בראש העין והניו ג'רזי. על המשקיעים בחברה נמנות הקרנות ICV, SEQUOIA, LIGHTSPEED, BATTERY VENTURES ו ANGELENO GROUP.