הרוח הישראלית יוצאת לראשונה בתולדותיה בקמפיין גיוס המונים לנוער בסיכון עבור מסגרת של קייטנות קיץ עבורם. אחת הסכנות העומדות בפני נוער בסיכון בחודשי הקיץ היא חוסר המעש, העלול להוביל לשיטוט ברחובות וחלילה להתדרדרות לפשע, לאלימות או לסמים

כלים
טל ברודי ומיקי דהב מ"הרוח הישראלית"
טל ברודי ומיקי דהב מ"הרוח הישראלית"

מאחר והמדינה אינה מתקצבת פעילות פנימיות בחודשי הקיץ, ובני הנוער מבתים במצוקה המתגוררים ומתחנכים בכפרי הנוער חוזרים לבתיהם למשך חודשיים, פותחת הרוח הישראלית בקמפיין ראשון מסוגו לגיוס המונים למען המשך פעילות הפנימייה גם בחודשי הקיץ ומקווה לגייס את הציבור למען הילדים אשר זקוקים לעזרתו על מנת להשתלב בחברה ולצאת ממעגל המצוקה.

"כפרי הנוער הם סוג של בית לילדים ונוער במצוקה ובית אי אפשר לסגור למשך חודשיים", מסבירה מיקי דהב, מנכ"לית הרוח הישראלית. "נוער שבא מבית ללא אמצעים כלכליים, שלא יכול לספק לו חוויות בחופש הגדול, עלול - במקרה הטוב - להעביר את הזמן בבטלה גמורה או במקרה החמור והיותר שכיח - למצוא עצמו מועד לפורענות. עלול להיגרם להם נזק עצום".

הרוח הישראלית, - חברה לתועלת הציבור . הרוח הישראלית תומכת בארבעה כפרי-נוער: בכפר הרא"ה, הדסה נעורים- בבית ינאי, קריית יערים- בהרי ירושלים ורמת הדסה- בקריית טבעון' וכן כפר הנוער הדתי בן יקיר שאליו מיועד המימון עבור קייטנה לנערים הלומדים בכפר.

מתארת מיקי דהב מנכ"לית הרוח הישראלית היוזמת את פרויקט גיוס הכספים: "המשימה העיקרית שעומדת לנגד עיניו של צוות הכפר היא מתן כלים וכישורי חיים לחניכי הכפר, במטרה לאפשר לבוגריו להיות אזרחים נורמטיביים בחברה הישראלית, להוביל ולהצליח בחייהם הבוגרים."

"יש חשיבות רבה לעשייה ופעילות חיובית בחודשי הקיץ לצמצום הפערים החברתיים בין בני הנוער השונים בחברה הישראלית. נוער שמגיע מבית נורמטיבי יזכה במהלך חופשת הקיץ לחוויות וזכרונות חיוביות בונות חיים שישארו איתם לכל חייהם, לעומת בני הנוער מבתים במצוקה כלכלית שלא יזכו לדבר או גרוע מזה לחוויות שליליות . לאור כל אלו אנו מבקשים להמשיך להפעיל את פנימיית בן יקיר, גם במהלך חודשי הקיץ. לכן נעשית בימים אלו פנייה נרגשת לציבור לבוא ולתרום לנערים (ולמעשה לחברה), ולעזור לארגון לשמור על עתיד הילדים של כולנו."

"בשנים קודמות לא ביצענו את הגיוס דרך גיוס המונים כי פנינו פרטני לאנשי עסקים וחברות גדולות שיעזרו לנו לממן אבל הפעם החלטנו לפנות לכולם, אולי ככה נוכל להגדיל את התקציב שישמש עבור הנערים לפעילויות וחוויות קיץ לרוב כמו כל בני הנוער הנורמטיביים"

טל ברודי, יו"ר הכבוד של הרוח הישראלית התגייס גם הוא וצילם סרטון לרשתות החברתיות ויזם תרומה מיוחדת: כל מי שיתרום לשהות של נער למשך 5 שבועות קרי 1700 שקלים יקבל סיור אישי VIP ע"י טל ברודי בהיכל התהילה של מכבי תל אביב.

כל תרומה תזכה את נותנה בשי. הקמפיין עלה באתר "מימונה" וימשך עד יום ה-1 ביולי.