מנפלאות המוסד לביטוח לאומי: כיצד מפחיתים 0% נכות קודמת מנכות חדשה ? ועדת ערערים הפחיתה 10% נכות כתוצאה מתאונה קודמת שעליה קבעה ועדה רפואית אחרת שאין בה נכות כלל

כלים
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

מכל הסיפורים ששמעתם על החלטות הועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, זה נראה אחד המקרים המוזרים ביותר. ועדה רפואית קבעה כי הגורם לקרע בכתף הוא תאונה קודמת שהיתה לעובד, אבל בתאונה הקודמת שאירעה 7 שנים קודם לכן, קבעה ועדה רפואית 0% נכות לעובד.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, שמשרדו מתמחה בתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, הוגש ערעור לבית הדין לעבודה שבו נטען כי העובד, תושב הצפון, נפגע בשתי תאונות עבודה שונות שהוכרו כתאונות עבודה. האחת התרחשה בשנת 2006 והשנייה בשנת 2013.

בעקבות התאונה הראשונה, נקבעה לעובד נכות לצמיתות של 0%. בעקבות התאונה השנייה נקבעו לו 24% נכות לצמיתות. אולם המוסד לביטוח לאומי ערער על ההחלטה בטענה שחוות דעת של רופא מומחה קבעה שהקרע בכתף הוא כתוצאה מהתאונה הקודמת ולכן הופחתו לו אחוזי הנכות ל-15% בלבד לצמיתות.

"קביעת הוועדה של 2006 כי לא נותרה נכות ולא נותרה הגבלה בתנועה, היא קביעה חלוטה המחייבת את הועדה של 2013 בהפעלת מבחן "עובר ושב" לנכות 0% בשל התאונה הקודמת ולא מעבר לכך" טוען עו"ד סאמי אבו ורדה.

עכשיו יצטרך בת הדין לעבודה לתת את דעתו על שיטת החישוב ה"מיוחדת" של הביטוח הלאומי.