כ-160 ילדים עיוורים וילדים של עיוורים חגגו היום (רביעי, 15 ביוני) בר-מצווה יחד עם מאות בני משפחה ומלווים בספארי ברמת גן. האירוע בהובלת השירות לעיוור במשרד הרווחה, עמותת "גשר של אור", הספריה לעיוורים ועמותת על"ה, כלל סיור אקטיבי חווייתי ומונגש לעיוורים בספארי, תכנית אומנותית האזנה לתזמורות ולהקות של אנשים עם עיוורון, ארוחה חגיגית ואפילו עיסוי מידי מעסים עיוורים מקצועיים

כלים
כ-160 ילדים עיוורים וילדים של עיוורים חגגו היום בר-מצווה בספארי.  צילום: אבי חיון
כ-160 ילדים עיוורים וילדים של עיוורים חגגו היום בר-מצווה בספארי. צילום: אבי חיון

בתום האירוע חולקו לבני ובנות המצווה מתנות יקרות ערך שנחוות בעיקר באמצעות חוש השמיעה: "קול התנ"ך" בהקראת דן כנר, מערכת שמע ואוזניות ועוד.

שר הרווחה חיים כץ בירך את חתני וכלות המצווה באירוע, ואמר באירוע: "כולנו נרתמנו היום למען משימה חשובה - לדאוג לרווחת העיוורים ולקויי הראייה. לפני כשבוע ציינו בישראל את ה-'בליינד-דיי" - יום להגברת המודעות לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. ביום הזה נתתם לנו להבין מעט ממה שלכם היא התמודדות יום-יומית. שמענו מכם עד כמה מכשירי העזר הם קריטיים ומאפשרים לכם לנהל אורח חיים רגיל, ועד כמה אותם עזרים הם יקרים ואנחנו פועלים לסייע בכך. שמענו גם עד כמה קריטית היא ההדרכה השיקומית בכל שלב ושלב בחיים וגם שם השירות לעיוור במשרד הרווחה פועל על מנת לסייע ככל שניתן".

המשורר ארז ביטון, חתן פרס ישראל ואדם עיוור, הגיע אף הוא לברך את החוגגים ואת בני משפחתם.